Visszhang: lemez

U2: Songs of Surrender

Visszhang

A U2-ra gyakran hivatkoznak a világ legjelentősebb rockzenekaraként, és nem véletlenül.

Az ír együttes tényleg mindent elért, amit csak lehetett. Ugyanakkor a U2 a világ egyik legrégebben válságban levő zenekara is. Bár az ötven éve működő zenekar életműve a 2000-ben megjelent All That You Can’t Leave Behind című albumig lenyűgöző fordulatokkal van tele, a kétezres évektől kezdve valami félrecsúszott: a trenddiktálásból trendkövetés lett, és az azóta megjelent albumok erősen hanyatló tendenciát mutatnak, főleg a mostanit megelőző kettő (Songs of Innocence, 2014; Songs of Experience, 2017).

A most megjelent Songs of Surrenderen nem új dalok vannak, hanem negyven korábbi szerzemény csendesebb, újrahangszerelt változata. A U2 tagjai már régóta tervezték ezt a projektet, de végül a pandémia alatt (mikor máskor) kezdtek neki, Bono pedig ezzel párhuzamosan kezdte írni a memoárját, amelynek a fejezetcímeit a lemez dalaitól kölcsönözte. A majdnem háromórányi játékidő teljes keresztmetszetet ad a zenekar pályafutásáról, vannak rajta szép és ötletes újragondolások is, de ezekből nincs annyi, hogy igazolja a maratoni hosszúságú lemez létjogosultságát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.