Visszhang: lemez

U2: Songs of Surrender

Visszhang

A U2-ra gyakran hivatkoznak a világ legjelentősebb rockzenekaraként, és nem véletlenül.

Az ír együttes tényleg mindent elért, amit csak lehetett. Ugyanakkor a U2 a világ egyik legrégebben válságban levő zenekara is. Bár az ötven éve működő zenekar életműve a 2000-ben megjelent All That You Can’t Leave Behind című albumig lenyűgöző fordulatokkal van tele, a kétezres évektől kezdve valami félrecsúszott: a trenddiktálásból trendkövetés lett, és az azóta megjelent albumok erősen hanyatló tendenciát mutatnak, főleg a mostanit megelőző kettő (Songs of Innocence, 2014; Songs of Experience, 2017).

A most megjelent Songs of Surrenderen nem új dalok vannak, hanem negyven korábbi szerzemény csendesebb, újrahangszerelt változata. A U2 tagjai már régóta tervezték ezt a projektet, de végül a pandémia alatt (mikor máskor) kezdtek neki, Bono pedig ezzel párhuzamosan kezdte írni a memoárját, amelynek a fejezetcímeit a lemez dalaitól kölcsönözte. A majdnem háromórányi játékidő teljes keresztmetszetet ad a zenekar pályafutásáról, vannak rajta szép és ötletes újragondolások is, de ezekből nincs annyi, hogy igazolja a maratoni hosszúságú lemez létjogosultságát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.