Valaki visszahív - Claude Barrois: Végzetes bosszú (DVD)

  • - ts -
  • 2008. július 24.

Zene

Bár "Tom Mix" nevű farmernadrágot speciel gyártott a nagyszerű magyar (szoc.) ipar, de azért mégsem követtük mindenben szolgaian a hülye nyugati divatokat, van is erre egy szó, bár kiment a divatból: a majmolás. Telefonbárra például egyáltalán nem emlékszem, igaz telefonra sem, csak olyanokra, akik "el tudják intézni". Szóval a telefonbár olyan vendéglátó-ipari üzemegység, ahol az asztalon telefonok vannak, azon rendelheted meg az ételt, de ha megtetszik Micike a szomszédos asztalnál, őt is felhívhatod, "ismerkedés céljából", legfeljebb átnéz, és lecsapja a kagylót. Most, hogy felidézem mekkora marhaság ez, megingok, ilyennek mégis kellett lennie Magyarországon, pont nálunk nem?

Bár "Tom Mix" nevű farmernadrágot speciel gyártott a nagyszerű magyar (szoc.) ipar, de azért mégsem követtük mindenben szolgaian a hülye nyugati divatokat, van is erre egy szó, bár kiment a divatból: a majmolás. Telefonbárra például egyáltalán nem emlékszem, igaz telefonra sem, csak olyanokra, akik "el tudják intézni". Szóval a telefonbár olyan vendéglátó-ipari üzemegység, ahol az asztalon telefonok vannak, azon rendelheted meg az ételt, de ha megtetszik Micike a szomszédos asztalnál, őt is felhívhatod, "ismerkedés céljából", legfeljebb átnéz, és lecsapja a kagylót. Most, hogy felidézem mekkora marhaság ez, megingok, ilyennek mégis kellett lennie Magyarországon, pont nálunk nem?

Nos, egy ilyen telefonbárban követték el a múlt század hetvenes éveinek végén a szezon legsúlyosabb vérengzését Franciaországban. Gengszterek közötti leszámolásnak indult, álarcos suhancok vad bandája rontott az objektumba, hogy a konkurencia megbízásából kivégezzen egy bűnözőt, de esett valami rohadt malőr, s lemészároltak mindenkit - ebédidőben zsúfolt helyen -, csak épp az tudott elmenekülni, akiért jöttek. Ez állítólag tök true story, akár utána is nézhetne bárki.

Az események után szinte melegében (1980) készített bűnügyi film a rémes história előzményeit és utózmányait taglalja minden történeti kényszer nélkül. A jelentős hagyományokkal bíró lövöldözős francia mozit távolról sem megújítani igyekvő munka azért még sincsen érdemek híján: jól foglalja össze a hetvenes évek egyre pesszimistább francia krimijeit, s illő bevezetése a nyolcvanas évek fr. tévésorozatának, a serie noirnak. Mindez persze édeskevésnek tűnik ahhoz, hogy piacra dobják dvd-n ma minálunk - pedig ez történt kedden, méghozzá az egyik fontos mellékszerepben tündöklő Christopher Lambert-rel a borítón. Gondolta volna a fene, hogy ásványvízen túl még bármi mást is el lehet adni a versenyzővel. Igen ám, de 1980 még a Metró (Luc Besson e filmje hozta Lambert-nek a nemzetközi érdeklődést) előtt is öt esztendővel volt (hősünk a főcímen még Christophe), uh. még semmi baj nincs őkelmével - olykori bénasága a rendezés lelkén szárad nyilván. S van még egy bősz tini, az ugyancsak pályakezdő Richard Anconina, ha azt mondjuk, hogy már akkor látszott a különbség: visszafelé vetítünk. De mindegy is.

Majd' harminc éves francia B-szériás hentesmunka, olyan huncutságokkal, amikhez - valószínűleg hál' istennek - már soha nem lesz szerencsénk - éppenséggel másfél órát megérhet.

Forgalmazza a Caesar Film

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.