„Miközben komponáltam, határozott kép élt a fejemben egy báburól, amely hirtelen életre kel, és ördögi arpeggiókkal teszi próbára a zenekar türelmét. A zenekar fenyegető trombitaszóval vág vissza. Félelmetes lárma az eredmény, amely végül tetőpontjára ér – és a szegény bábu szomorúan és zavarodottan hullik földre. Miután befejeztem a bizarr darabot, órákig sétáltam a Genfi-tónál, hátha rábukkanok a címre, amely kifejezné a zene karakterét, következésképpen a teremtmény személyiségét. Majd kiugrottam a bőrömből azon a napon, amikor rábukkantam Petruskára, a világ összes vásári komédiájának halhatatlan, boldogtalan hősére.”
Igor Stravinsky önéletrajzában olvasható a nagyszerű balett fogantatásának története. De ha nem lenne elég a táncos karakterekből, a Cseh Filharmonikusok budapesti vendégszereplésén A csodálatos mandarin is elhangzik Szemjon Bicskov vezényletével. Cso Szong Dzsin pedig a francia kortárs, Thierry Escaich zongoraversenyének hazai bemutatójára készül (Müpa, március 31., fél nyolc).
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!