Online koncert

Balaton: Kijárási tilalom van

Zene

Víg Mihályék kéthetente tartott klubkoncertjei már-már legendásak a belvárosi Hunnia Bisztróban, a járvány előtti időkben stabilan telt házzal futott a rendszerint hajnalig elhúzódó program.

Nem csoda, hogy az őszi karantén kitörése után is itt rögzítettek egy 25 perces, közönség nélküli minikoncertet az NKA és a Hangfoglaló Program támogatásával. A fenti két szervezet közreműködése merőben szokatlan, hiszen aligha van más együttes, amely több mint 40 éves fennállása során meg sem kísérelt kilépni az ellenkultúra és az underground keretei közül: közönségükhöz állami hátszél nélkül, minimális médiatámogatás mellett jutottak el. Ennek ellenére megérte, hogy a Hunnia Bisztró tudott élni egy pályázat adta lehetőséggel, hiszen a december közepén közzétett koncert minden tekintetben az eddigi legprofibb Balaton-felvétel. Hidegrázósan jól szól, lagymatagságnak nyoma sincs még a lassú daloknál sem, a rockosabb részeket pedig nehéz ülve hallgatni.

Bár a zenekar mindig sok feldolgozást játszik, most kizárólag saját szerzemények kerültek a kilencszámos repertoárba, egyfajta best of jelleggel. A full HD képminőség, a vágás és az egymás alá úsztatott kameraállások is nagyfokú igényességet tükröznek. Persze ezzel pont a bulik hamisítatlan hangulata veszett el, mégis hiánypótló, hogy végre egy ízig-vérig 21. századi színvonalú anyag is megmarad az utókornak. De aki még nem látta őket élőben, és ennek hatására kapna kedvet – ha majd újra lehet –, ennél nagyobb fésületlenségre számítson.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.