Online koncert

Balaton: Kijárási tilalom van

Zene

Víg Mihályék kéthetente tartott klubkoncertjei már-már legendásak a belvárosi Hunnia Bisztróban, a járvány előtti időkben stabilan telt házzal futott a rendszerint hajnalig elhúzódó program.

Nem csoda, hogy az őszi karantén kitörése után is itt rögzítettek egy 25 perces, közönség nélküli minikoncertet az NKA és a Hangfoglaló Program támogatásával. A fenti két szervezet közreműködése merőben szokatlan, hiszen aligha van más együttes, amely több mint 40 éves fennállása során meg sem kísérelt kilépni az ellenkultúra és az underground keretei közül: közönségükhöz állami hátszél nélkül, minimális médiatámogatás mellett jutottak el. Ennek ellenére megérte, hogy a Hunnia Bisztró tudott élni egy pályázat adta lehetőséggel, hiszen a december közepén közzétett koncert minden tekintetben az eddigi legprofibb Balaton-felvétel. Hidegrázósan jól szól, lagymatagságnak nyoma sincs még a lassú daloknál sem, a rockosabb részeket pedig nehéz ülve hallgatni.

Bár a zenekar mindig sok feldolgozást játszik, most kizárólag saját szerzemények kerültek a kilencszámos repertoárba, egyfajta best of jelleggel. A full HD képminőség, a vágás és az egymás alá úsztatott kameraállások is nagyfokú igényességet tükröznek. Persze ezzel pont a bulik hamisítatlan hangulata veszett el, mégis hiánypótló, hogy végre egy ízig-vérig 21. századi színvonalú anyag is megmarad az utókornak. De aki még nem látta őket élőben, és ennek hatására kapna kedvet – ha majd újra lehet –, ennél nagyobb fésületlenségre számítson.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."