rés a présen

"Baribambi meg Parippam"

Zubreczki Dávid frontember

  • rés a présen
  • 2012. december 15.

Zene

rés a présen: A Boogie Mammát a Csibor zenekar miatt hagytad el?

Zubreczki Dávid: A Boogie Mamma az csak úgy elcsendesedett. Nem nagyon volt már ereje, kedve mindenkinek tolni. A lelkesebbje megcsinálta a saját bandáját, ahol a neki legmegfelelőbb tempóban haladhat. Évente egyszer-kétszer azért az anyazenekar is színpadra áll. Legközelebb november 17-én, a Bazár Klubban tartunk egy kis fesztet, ahol az összes "rokon együttes" fellép, melyeknek közös tagjai vannak vagy voltak a Boogie Mammával. A Csibor is ilyen, szinte minden zenekartag megfordult ott is. Mert bár az induláskor az volt a cél, hogy egy profi csapatot hozzunk létre végre a szokásos haveri banda helyett, valahogy mégis csupa régi barát, ismerős került össze itt is.

rap: Miért kellett a világ legkellemetlenebb lényéről elnevezni a zenekart?

ZD: Először a Darázs merült föl, sőt Darage. Ennél azért jobb a Csibor, nem?

rap: Kikkel csinálod a csapatot?

ZD: Bencze Boglárka hegedül - tulajdonképpen vele már évekkel a kezdetek előtt dédelgettük egy ilyen zenekar tervét. Aztán sorra jöttek a többiek: Várkonyi Mária - fuvola, Molnár Gergely - dob és Horváth Mátyás - basszusgitár. A gitáros poszton volt egy kis jövés-menés az elmúlt két évben, de úgy tűnik, Artner Danival végre megleltük a véglegest. Azért nehéz ide zenészt találni, mert elég sokgyökerű zene ez, és jó, ha a zenészek is hasonlóak. Van benne beat, punk, folk, ska, egy kis klasszikus alter meg reggae, na és ír népzene.

rap: "A szerelem a szex marketingje..." - ez az egyik slágeretekből van. Általában a szexről és a szerelemről szólnak a számaitok?

ZD: Arról szólnak, ami foglalkoztat, és ennek persze jelentős részét teszi ki a szex és a szerelem. De azért van bennük szó városfejlesztési baklövésekről, kapuzárási pánikról, médiáról, erőszakról, kiégett rockzenészekről. A dalok legtöbbször úgy születnek, hogy hozok egy ötletet, ami gyakran csak egy foszlány. Olykor szövegük sincs, csak valami dudorászós izé, úgyhogy ilyen munkacímekkel dolgozunk épp, hogy Baribambi meg Parippam. Aztán a nyersanyagból a zeneértők számokat faragnak, ebben legtöbbször a gitárosok segítenek. Szerencsére eléggé el voltunk kényeztetve: Szili Miki és Tamás Laca is nagyon jó dalszerző, de már Danival is megszülettek az első számok. A szövegeket pedig én írom meg közben - de van, amelyik egyszerre formálódik a zenével.

rap: Van lemezetek?

ZD: Az első kislemezünk - a kézműves csokival csomagolt Csokoládé - 2010-ben jelent meg. 2011-ben egy "blogturné" keretében, neten adtuk ki a Taxi című lemezt: ennek minden dala egy-egy blogon debütált, olyanokon, amelyek témájukban passzoltak a számokhoz. Mondjuk, egy szakítós a Szakítós blogon, egy munka közben játszódó történet a Munkahelyi Terroron stb. Idén rukkoltunk elő a Borbálával, amelynek minden példányára kézzel varrtak gombot a lányok.

rap: Mikor lehet benneteket látni?

ZD: November 16-án a Szent István Egyetem gólyabálján játszunk Gödöllőn, 17-én pedig Budapesten a Bazár Klubban (vagyis az egykori legendás Metró Klubban) az említett Boogie Mamma Fesztiválon. Mindenképpen a koncert előtt debütál még az új klipünk, amit Karafiáth Orsival vettünk fel olyan remek budapesti helyszíneken, mint az Uránia mozi vagy a Szépművészeti Múzeum.

rap: Mit csinálsz civilben?

ZD: Írok. Van egy várossal foglalkozó blogom, az Urbanista, mellette meg szabadúszom, és a legkülönbözőbb lapokban bukkanok fel külsősként.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.