„Az az igazság, hogy tanulás, fejlődés szempontjából szinte válogatás nélkül hallgattam korábbi és kortárs tenorokat is. Némi hasonlóságot fedeztem fel az általam nagyon csodált Alfredo Krausszal, aki arisztokratikus eleganciával énekelt. Pavarottiban, akit szerencsém volt ismerni, hangjának és emberi kommunikációjának a melegsége nyűgözött le. Neki ugyanolyan harmonikus volt a beszéd-, mint az énekhangja, ellentétben az én száraz, szikár beszédhangommal” – mondta pár éve Juan Diego Flórez egy lapunknak adott interjúban, és a repertoárjáról is ejtett néhány szót: „Mozart zenéje a kezdetektől a véremben buzog. Lehettem volna akár Mozart-tenor is. De aztán a bel cantóra koncentráltam.”
Az 51 éves perui operaénekes ezúttal mindenesetre Mozart-áriákkal kezdi az áriaestjét, majd ráfordul Bellinire, Massenet-re és Puccinira. A Magyar Állami Operaház Zenekarát az énekes állandó muzsikuspartnere, Christopher Franklin vezényli (Müpa, december 13., fél nyolc).
Amerikai klarinétost lát vendégül a Budapesti Fesztiválzenekar, aki természetesen a repertoár legnépszerűbb darabját, Mozart A-dúr klarinétversenyét tűzi műsorára. Michael Rusinek a Pittsburgh Symphony Orchestra szólamvezetője, de az amerikai város zenekaránál dolgozik az est karmestere, az osztrák származású Manfred Honeck is. A hangversenyt szintén egy kései Mozart-darab, a 39. (Esz-dúr) szimfónia zárja (Zeneakadémia, december 13. és 14., háromnegyed nyolc; december 15., fél négy).
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!