Koncert

Bryan Adams

  • Soós Tamás
  • 2016. november 13.

Zene

Talán művészi érdemein felül dicsérjük Bryan Adamset, ha a könnyűzene egyik nagy túlélőjeként emlegetjük, pedig ha egymás mellé rakjuk, mondjuk, a Run to You-t, az Everything I Do-t, a Cloud #9-t, no meg a That’s Rock and Rollt a most nálunk is megturnéztatott Get Up!-ról, egyértelművé válik, hogy a kanadai születésű pop­-rock sztár mindig tökéletes időzítéssel csatlakozott rá a globális slágertrendekre. Kezdetben a stadionrockot értelmezte újra azok számára, akiknek a Def Leppardban, a Mötley Crüe-ben, de még a Kissben is túl hangos volt a riffelés, majd az MTV-ben is megtolt, filmzeneballadás vonalon slisszolt a slágerlisták élére, hogy az ezredfordulón még az elektronikával felvizezett popzenével is megbarátkozzon. A tavalyi Get Up! Buddy Holly naivan álmodozó rock and rollját idéző dalaival pedig felüljön a tízes éveken átmasírozó retróvonatra.

Aktuális koncertjét a negyvenpluszos párokat még mindig tizenöt­pluszos belépők kicsengetésére késztető balladák és – szerencsénkre – a jó öreg arénarock dominálják, nevezetesen a sztárstátuszt meghozó Reckless album 84-ből, amiről hat számot is eljátszik a hangra nem, de külsőre gyorsan öregedő énekes. Épp ilyen álmos, őszi estére illő, családbarát rockzenélés folyik tehát a színpadon, de a koreografált poénoktól a rákos rajongónak ajánlott dalig minden, mástól hatásvadásznak ható gesztus közvetlennek tűnik és emberinek, mert a szíveket túlságosan komoly arccal facsaró Bryan Adams amúgy egészséges öniróniával közelít a koncertezéshez. Poénra veszi az első sorban sikító rajongót és a gitárszólózást egyaránt, a ráadásban pedig a mobiltelefonnal kivilágított All For You mellett Eddie Cochran és Elvis Presley is előkerül, így végül Adams úgy vonulhat le a színpadról, ahogy a nyolcvanas évek elején fellépett oda: korszakos zenészek jól fésült és profin szórakoztató kistestvéreként.

Budapest Sportaréna, október 10.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.