Budapesten lép fel nyáron Paul Anka

  • Narancs.hu/MTI
  • 2019. március 26.

Zene

Kilenc év után újra.

A Papp László Budapest Sportarénában ad koncertet július 17-én Paul Anka, a világ egyik legsokoldalúbb dalszerzője és énekese, aki a Celebrating 60 years of hits - his way című turnéja keretében látogat el Magyarországra- írja a távirati iroda. A kanadai előadó az elmúlt hatvan év munkásságából válogat koncertjén - olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében.

Paul Anka zenei pályafutását kisiskolásként egy kórusban kezdte, majd zongorázni tanult, írói vénáját pedig újságírói kurzuson erősítette. Tizenhárom évesen amatőr előadói esteken lépett fel, első slágere a Diana már 15 évesen ismertté tette. Kis idő múlva már kora hírességeivel turnézott és olyan nevek társaságában bontakoztathatta ki tehetségét, mint Jerry Lee Lewis, Buddy Holly, Frankie Lymon vagy Chuck Berry.

Paul Anka 2011-ben

Paul Anka 2011-ben

Fotó: MTI

Egy idő után más előadóknak is elkezdett dalokat írni, többek között Connie Francis, Lesley Gore és Buddy Holly számára. Nagysikerű művei közé tartozik például az Oscar-díjra jelölt, 1962-es A leghosszabb nap című film főcímdala, valamint ő jegyzi a televíziótörténet leghosszabb ideig sugárzott, Johnny Carson vezette The Tonight Show című műsor főcímdalát is.
A hatvanas évek vége felé írta meg a My Way című nótát Frank Sinatrának, a hetvenes években pedig olyan slágereket írt, mint a (You're) Having My Baby, a Don't Like To Sleep Alone vagy a Times of Your Life.

Karrierjének kezdete óta dalait több mint százmillió alkalommal adták elő szerte a világon, a Billboard slágerlista állandó szereplője, több mint 126 albuma készült angolul, japánul, németül, spanyolul, franciául és olaszul. Nagy- és kislemezei összesen több mint kilencvenmillió példányban keltek el. Paul Anka legutóbb 2010 nyarán lépett fel Budapesten.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.