Karantén

Carson Coma

Zene

„Online koncert”. Meg kell barátkoznunk a kifejezéssel, hiszen más lehetőségünk a közeljövőben nemigen lesz, ha (legalább félig-meddig) élő zenére vágyunk. Szerencsére a modern technika gond nélkül lehetővé teszi a valós idejű közvetítéseket, mindazonáltal számos további kérdés felmerül. Átjön-e a bulihangulat a képernyőn keresztül? Van-e esély interaktivitásra? Mennyire lesznek zavarban a zenekar tagjai, akik végső soron mégiscsak az üres teremnek játszanak?

Ezekre kerestem a választ, amikor elindítottam a jó előre beharangozott streamet Carson Coma YouTube-csatornáján. Bár több mint ezren tettek ugyanígy, a zenészeknek alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez, hogy a helyszínen nincs közönségük. A dolog úgy kezdődött, hogy a legelején megmutatták a setlistet, amely mindössze ennyi volt: „Valami csak lesz”. Ebben a szellemiségben zajlott a következő másfél óra, koncertnek csak nagy jóindulattal volt nevezhető, inkább egy próbához, vagy még inkább szabad improvizációhoz hasonlított.

Összességében legalább annyit sztorizgattak, röhögtek egymáson, és játszottak rövid részleteket a nézők által kommentben kért ismert slágerekből (ezt is direkt rosszul), mint amennyi időt tényleges zenéléssel töltöttek. Egy ponton a backstage-be is bementek, de az itt eltelt hosszú percek alatt sem történt semmi érdemleges azon túl, hogy alaposan megmutatták a merch-pultot, miközben folyamatosan poénkodtak.

Ez most mégsem negatív kritika, mégpedig azért, mert az összeszedettség teljes hiánya ellenére is végig sütött róluk, hogy élvezik az egészet. Ha valódi közönség előtt esik szét ennyire egy zenekar, az súlyos fiaskó. Így viszont, hogy a nézők otthon ültek a kanapéjukon, ráadásul belépőjegyet sem kellett váltani, sokkal könnyebb volt venni a lapot, és velük együtt kihozni a maximumot a végtelenül szürreális szituációból, amelyben jelenleg élünk.

Élő közvetítés az A38-ról, március 25.

 

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.