Lemez

Christian Prommer: ÜberMood

  • - minek -
  • 2014. június 29.

Zene

Azt kell mondanunk, Ch. Prommert szinte mindenki ismeri, még ha nem is tud róla: ő a Fauna Flash egyik fele, a Trüby Trio, illetve a Voom:Voom egyik harmada - arról nem is szólva, hogy már két, elektronikus tánczenei klasszikusokból építkező albumot készített saját dzsesszbandjével.

Ahhoz képest, hogy a müncheni producer mióta dolgozik a zeneszakmában (bő húsz éve), és hogy milyen remek produkciók fűződnek a nevéhez, az ÜberMood még csupán az első szólólemeze. Hangzásában némileg rokonítható az utóbbi években Alex Barck társaságában készített zenéivel (a 2011-es, Alex And The Grizzly albumukat is csak ajánlani tudnánk), de ha lehet, még azoknál is gazdagabb textúrájú. Prommer minden tekintetben alapos munkát végzett: gondosan ügyelt a zenei összetevőkre, remek muzsikusokat (köztük neves dzsesz-szistákat), kiváló énekeseket és producertársakat nyert meg az ügynek - külön kiemelnénk Beanfieldet, akivel a hangulatos downtempo house zárószámokat (Duckwalk, Where Is The Sun) rakták össze. A dzsesszes, soulos, afrobeates, sőt néha folkos témák remekül simulnak bele a hol lendületes deep house-os, hol lassabb, slow discós lüktetésbe. A zavarba ejtően sokszínű zenei felhozatal mintha a Compost kiadó több évtizedes történetéből nyújtana afféle keresztmetszetet, így nehéz is választani közülük - gyenge darab nem nagyon akad. Miközben például a Waltz vagy a Marimba is prezentálja, milyen szofisztikáltan tud a mester játszani a hangszerszólamokkal, hangulatokkal és ritmusokkal, a Future Light a maga house alapú afropopjával szinte már slágervárományos.

Compost/Deep Distribution, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.