Lemez

Christian Prommer: ÜberMood

  • - minek -
  • 2014. június 29.

Zene

Azt kell mondanunk, Ch. Prommert szinte mindenki ismeri, még ha nem is tud róla: ő a Fauna Flash egyik fele, a Trüby Trio, illetve a Voom:Voom egyik harmada - arról nem is szólva, hogy már két, elektronikus tánczenei klasszikusokból építkező albumot készített saját dzsesszbandjével.

Ahhoz képest, hogy a müncheni producer mióta dolgozik a zeneszakmában (bő húsz éve), és hogy milyen remek produkciók fűződnek a nevéhez, az ÜberMood még csupán az első szólólemeze. Hangzásában némileg rokonítható az utóbbi években Alex Barck társaságában készített zenéivel (a 2011-es, Alex And The Grizzly albumukat is csak ajánlani tudnánk), de ha lehet, még azoknál is gazdagabb textúrájú. Prommer minden tekintetben alapos munkát végzett: gondosan ügyelt a zenei összetevőkre, remek muzsikusokat (köztük neves dzsesz-szistákat), kiváló énekeseket és producertársakat nyert meg az ügynek - külön kiemelnénk Beanfieldet, akivel a hangulatos downtempo house zárószámokat (Duckwalk, Where Is The Sun) rakták össze. A dzsesszes, soulos, afrobeates, sőt néha folkos témák remekül simulnak bele a hol lendületes deep house-os, hol lassabb, slow discós lüktetésbe. A zavarba ejtően sokszínű zenei felhozatal mintha a Compost kiadó több évtizedes történetéből nyújtana afféle keresztmetszetet, így nehéz is választani közülük - gyenge darab nem nagyon akad. Miközben például a Waltz vagy a Marimba is prezentálja, milyen szofisztikáltan tud a mester játszani a hangszerszólamokkal, hangulatokkal és ritmusokkal, a Future Light a maga house alapú afropopjával szinte már slágervárományos.

Compost/Deep Distribution, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.