Lemez

Danzig Sings Elvis

  • - legát -
  • 2020. október 17.

Zene

Nyugodtan nevezhetjük hullámvasutazásnak Glenn Danzig négy évtizedes munkásságát. Többszörösen rászolgált, hogy a „metál legendájaként” emlegessék, de vállalhatatlan produkcióinak száma sem csekély. Sőt, legutóbbi leégése nem is a zenével volt kapcsolatos: a képregényszerzőként is jegyzett Danzig tavaly filmrendezőként mutatkozott be, ám Verotika című horrorfilmje közröhej tárgya lett, a kritikusok Ed Wood műveihez hasonlították.

A kudarc ellenére úgy tűnik, hogy az énekes egyelőre nem szándékozik visszatérni a kaptafához, de most legalább énekel. Köztudott, hogy Danzig munkásságára mekkora hatással volt Elvis Presley – Trouble című számát már 1993-ban feldolgozta (metál változatban) –, és ugyan évek óta ígéri, hogy albummal tiszteleg a Király emléke előtt, sokáig senki nem vette komolyan a fenyegetést.

A Danzig Sings Elvis című albumra 14 szám került – olyan klasszikusok is, mint az Always on My Mind, a Fever vagy a One Night –, és minden bizonnyal azt szánták meglepetésnek, hogy a feldolgozásokban nyoma sincs a metálnak, de még a „rockosításnak” sem. A tempó ugyanaz, mint Elvisnél, a hangszerelés sokkal bágyadtabb, Danzignak pedig eszébe sem jut, hogy a közismert melódiák közül bármelyiket – ahogy ’93-ban a Trouble-t – a saját képére formálja. Nem mondhatjuk, hogy nem énekli el rendesen a dalokat, de mivel semmit nem tesz hozzá, produkciója nem egyéb, mint egy profi Elvis-imitátor megnyilvánulása. Már csak a sasos jelmez hiányzik.

Cleopatra Records, 2020

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.