Lemez

De La Soul: and The Anonymous Nobody…

  • - minek -
  • 2016. október 22.

Zene

A minimum korszakalkotó Long Island-i hiphoptrió már vagy 12 éve nem adott ki friss lemezanyagot, most meg egyenesen Kickstarter-kampánnyal gyűjtötték össze az új albumra valót, s pillanatok alatt összejött a 600 ezer dollár. Legalább ennyire fontos, hogy jól sikerült a kreatív toborzás is, így olyan embe­rek csatlakoztak az új album munkálataihoz, akik nevük megvillantásán kívül többnyire érdemben is hozzá tudtak tenni az attrakcióhoz.

A De La Soul mindig arról volt híres, hogy egészen szabadon, a röhejesen vacaktól az elegánsan jelentőségteljesig, műfajokon messze átnyúlva válogatja össze a felhasznált (mintázott) zenei nyersanyagot, s ehhez jönnek a zsíros ütemek és a keményen puffogó basszusok – no meg az ironikus-lakonikus mondanivaló Pos and Dave – most már bizony középkorú – rapperek előadásában. Nos, mindebben ezúttal sincs hiány, sőt a gazdagon tálalt produkció oly nagy ívű, hogy a befogadó néha csak szédül, mint a hullámvasúton a váratlan fordulatok után. A legtöbbet akkor kapjuk, ha a vendég és a hazaiak rezgései a legideálisabban interferálnak egymással: az Estelle csodás vokáljával gazdag History Of… vagy a Little Dragonnal készült, future soulos Drawn esetében tényleg működik az előadók közötti kémia, meg a szó szerinti dialógus. A direkt, jó ízű funkys hiphopklasszikusok (mint a Snooppal teljes Pain) is rendben vannak, és voltaképpen kevés olyan számot lehet említeni, amelyek már igénybe veszik a türelmünket – bár egy kis önkontroll és némi húzás jót tett volna a lemeznek, de így sem leszünk csalódottak a végén.

A. O. I./Deep Distribution, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.