Lemez

Deep Glaze: Pressure

  • Mihályi Dávid
  • 2017. június 11.

Zene

Az utóbbi években egyre több olyan zenekar bukkant fel a fővárosi klub­életben, akik bátran képviselhetnék hazánkat európai showcase fesztiválokon, és a Deep Glaze első nagylemeze alapján tökéletesen beleillik ebbe a kategóriába. Pressure című albumukat hallgatva nem gondolnánk, hogy a Golecász Jorgosz (gitár, ének), Topuzidisz Dimitrisz (gitár), Szőke Zoltán (basszusgitár), Móricz Balázs (szintetizátor) és Szőke Bence (dobok) felállású csapat Budapesten építgeti karrierjét.

Már az első akkordokon érződik, hogy rendkívül nagy figyelmet kapott a hangzás. Napjainkban sok zenekar tér vissza az analóg technikához, így tettek Golecászék is; a lemezt tizenhat sávos, szalagos magnóval vették fel, ráadásul a masterelést sem bízták akárkire: a Grammy-jelöléssel is büszkélkedő Robin Schmidt olyan zenekarokkal dolgozott együtt, mint a Black Keys, a Kooks vagy a Placebo. Ennek ellenére, az alig félórás anyag első négy dalában kevés olyan pillanat van, ami továbbhallgatásra ösztönözne, amikor elérkezne a robbanás ideje (mégiscsak rockzenéről van szó) a hangszerek gyáva nyúlként futamodnak meg, hogy közhelyes megoldásokkal kerüljenek biztonságba. Talán csak a Bloodlust című dalt lehet kiemelni, pontosabban a refrén gitártémáját. Annál meglepőbb, hogy az ötödik számtól, a Black Velvettől mintha kicserélték volna a zenekart. A várva várt robbanás is megérkezik. Innentől élvezet hallgatni a lemezt, különösen az utolsó dal, a címadó Pressure érint meg.

Deep Glaze, 2017

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.