Lemez

DFRNT: Fading

  • Velkei Zoltán
  • 2012. november 4.

Zene

Brian Transeau 1997-es trance-klasszikusa, a Remember vokálját használja a skót DFRNT az Our Little Secret című új számában. Óriási visszhangok töltik ki a dubstep ritmusszerkezetének üres tereit, miközben a felvétel kényelmes tempóban halad a hatodik perc vége felé, türelmesen időt adva két homlokegyenest ellenkező irányzat találkozásának.

Ez történik végig a szerző új, Fading című albumán; az Everyone Is Movingban például hagyományos dubtechno alapon bontakoznak ki fülbemászó szaxofonok, a kilencvenes évek Ibiza-zenéinek jellegzetes hangeffektjei és Tracey Carmen hangja, amit DFRNT egy másik nagy trance-slágerből, Lost Witness Happiness Happeningjéből emelt át.

Rengeteg a hivatkozási pont hát a gyűjteményben: az egész trance- vs. dubtechnoérzés eleve jókora biccentés a burger/ink 1996-os [Las Vegas] albuma felé, amelynek szerzői - Jörg Burger és Wolfgang Voigt - akkoriban még a Profan és a Studio 1 kiadónál fedezték fel önmagukat és a trance-ből minimálba fejlődő német klubtechnót, hogy később forradalmat indítsanak a Kompakttal. A legnagyobb erény eme mozgalmas történelemórában mégis az, hogy nem vész el rajta DFRNT jelenléte sem, aki több helyen is ügyesen emeli át a védjegyének számító ambientfelhőket és dubstepszerkezeteket 2009-es, Metafiction című debütlemezéről, ami talán az időszak egyik legalulértékeltebb, mindmáig alig ismert kiadványa a műfajban. A Fading ráadásul nagyobb tanulmányozások nélkül is megmutatja minden szépségét - de akik felfedezik az összes apró utalást is benne, azok egy minden pillanatában különleges albumot üdvözölhetnek.

Echodub, 2012


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.