Koncert

Blockhead, DJ Cam

  • - minek -
  • 2012. november 4.

Zene

Két rokon lelkű előadó, kicsit afféle mester-tanítvány, illetve "előttem az utódom" jellegű viszonyban - mostanában sokat lépnek fel együtt, mivel rájöttek, hogy programjuk konkrétan és átvitt értelemben is egymásra épül.

Zenéjüket kellő felületességgel triphopnak szokás nevezni: jól tudjuk, hogy ez pont az a zenei témájú, kategorikus neologizmus, amit szinte lehetetlen precízen definiálni, ráadásul az érintettek rendre ki is kérik maguknak - mégis nagyjából mindenki tudja, mire számíthat. Az est beindításának nemes feladatát magára vállaló Cadik igen erős, mélyekben gazdag felvezető szettje után Blockhead és laptopja veszi át a főszerepet: mint utólag megállapítható, a kedves kockafejű New York-i bítkovács ezzel el is lopta az estét az érdemekben gazdag francia elől. Pedig a sapkájába temetkező, Ninja Tune-istállós előadó nem csinál mást, mint összerak egy szettet a saját, ebből az alkalomból kellően felületkezelt, polírozott és optimális sebességűre állított ütemeiből és hangmintáiból, majd az egészet megspékeli néhány pofátlanul popos zenei betéttel. Mert az Insomniac Olympics vagy éppen az Art Of Walking közé ékelődve olyan dallamok csendülnek fel, mint a Lion Sleeps Tonight, a Shout (a Tears For Fearstől) vagy egy jó kis Beatles-mashup. Panasz csak a hangminőségre lehet - sajnos a laptop (ha nem segítenek rá különleges kütyükkel) messze hitványabbul szól, mint a vinillemez.

A robot dj-fokozatú Blockhead live-act pont addig tart, amíg tartania kell, mikor már unnánk, át is veszi tőle a stafétát Cam, a francia legenda. Ő csak pakolja kedvenceit - sajátját és másokét vegyesen; a legnagyobb hatást érdekes módon dj Krush végtelenül letisztult Kemurija kelti. Egy ideig eltölti az embert a nosztalgia nemes érzése, ám egy idő után (hipnotikus bítek ide vagy oda) óhatatlanul azon veszi észre magát, hogy - már odakinn - nagyokat kortyol a szeptember végi éjszaka metszően friss levegőjéből.

Akvárium, szeptember 27.


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."