Koncert

Blockhead, DJ Cam

  • - minek -
  • 2012. november 4.

Zene

Két rokon lelkű előadó, kicsit afféle mester-tanítvány, illetve "előttem az utódom" jellegű viszonyban - mostanában sokat lépnek fel együtt, mivel rájöttek, hogy programjuk konkrétan és átvitt értelemben is egymásra épül.

Zenéjüket kellő felületességgel triphopnak szokás nevezni: jól tudjuk, hogy ez pont az a zenei témájú, kategorikus neologizmus, amit szinte lehetetlen precízen definiálni, ráadásul az érintettek rendre ki is kérik maguknak - mégis nagyjából mindenki tudja, mire számíthat. Az est beindításának nemes feladatát magára vállaló Cadik igen erős, mélyekben gazdag felvezető szettje után Blockhead és laptopja veszi át a főszerepet: mint utólag megállapítható, a kedves kockafejű New York-i bítkovács ezzel el is lopta az estét az érdemekben gazdag francia elől. Pedig a sapkájába temetkező, Ninja Tune-istállós előadó nem csinál mást, mint összerak egy szettet a saját, ebből az alkalomból kellően felületkezelt, polírozott és optimális sebességűre állított ütemeiből és hangmintáiból, majd az egészet megspékeli néhány pofátlanul popos zenei betéttel. Mert az Insomniac Olympics vagy éppen az Art Of Walking közé ékelődve olyan dallamok csendülnek fel, mint a Lion Sleeps Tonight, a Shout (a Tears For Fearstől) vagy egy jó kis Beatles-mashup. Panasz csak a hangminőségre lehet - sajnos a laptop (ha nem segítenek rá különleges kütyükkel) messze hitványabbul szól, mint a vinillemez.

A robot dj-fokozatú Blockhead live-act pont addig tart, amíg tartania kell, mikor már unnánk, át is veszi tőle a stafétát Cam, a francia legenda. Ő csak pakolja kedvenceit - sajátját és másokét vegyesen; a legnagyobb hatást érdekes módon dj Krush végtelenül letisztult Kemurija kelti. Egy ideig eltölti az embert a nosztalgia nemes érzése, ám egy idő után (hipnotikus bítek ide vagy oda) óhatatlanul azon veszi észre magát, hogy - már odakinn - nagyokat kortyol a szeptember végi éjszaka metszően friss levegőjéből.

Akvárium, szeptember 27.


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.