Disturbed: Indestructible (Lemez)

  • V. Á.
  • 2008. július 24.

Zene

Aki nem emlékszik a Disturbed nevű amerikai zenekarra, és nyilván vannak ilyenek, hiszen a banda valamikor a kétezres évek elején volt néhány másodpercig híres a nu-metal harmadik vonalában, az csak idézze fel az akkori MTV-sláger Down With A Sicknesst! Tudják, itt énekel az a csávó, aki úgy hadarja a szavakat, mintha egy kiéhezett állatkerti csimpánz méltatlankodna, amikor az orra előtt meglengetünk ingerlően egy banánt, pont abban a távolságban, hogy ne érje el. Más megközelítésben: David Draiman énekes a Cranberries-vokalista Dolores O'Riordan férfi alteregója, csak ő semmibe vette a producerek tanácsát, és minden második mondatban bemutatja azt az énektechnikát, amiről a fenti jószág vagy egy köszörülő Trabant-önindító jut az ember eszébe.

Aki nem emlékszik a Disturbed nevû amerikai zenekarra, és nyilván vannak ilyenek, hiszen a banda valamikor a kétezres évek elején volt néhány másodpercig híres a nu-metal harmadik vonalában, az csak idézze fel az akkori MTV-sláger Down With A Sicknesst! Tudják, itt énekel az a csávó, aki úgy hadarja a szavakat, mintha egy kiéhezett állatkerti csimpánz méltatlankodna, amikor az orra elõtt meglengetünk ingerlõen egy banánt, pont abban a távolságban, hogy ne érje el. Más megközelítésben: David Draiman énekes a Cranberries-vokalista Dolores O'Riordan férfi alteregója, csak õ semmibe vette a producerek tanácsát, és minden második mondatban bemutatja azt az énektechnikát, amirõl a fenti jószág vagy egy köszörülõ Trabant-önindító jut az ember eszébe.

Az Indestructible-ön, amit a zenekar kábé úgy vezetett fel idén tavasszal, hogy "minden eddiginél dühösebbek és keményebbek vagyunk, mert gyûlöljük a világot" (a mondat képzeletbeli angol fordításába aztán tessenek beleképzelni kötõszóként jó néhány fuckot, illetve shitet), semmi újdonság nincs az elsõ lemezhez képest. Draiman még most is csak a refrénekben hagyja abba a makogást (néha még ott sem), még mindig nem felejtett el fogós, de teljesen kaptafa dallamokat énekelni, a zene pedig szintén ugyanaz az iskolás (szigorúan a felzárkóztató csoport!) nu-metal, mint volt. Sõt rosszabb, mert a bónusz diszkes limitált kiadvány felvételeibõl nemcsak az derül ki, hogyan játsszák a Faith No More Midlife Crisisét (büntetõ!), hanem hogy az oda koncertverzióban felkerült Stupify meg a Down With A Sickness mennyivel jobb számok ezeknél.

Reprise/Warner, 2008

**

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre. 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.