dvd - BURROWERS - A FELSZÍN ALATT

  • Ruprech Dániel
  • 2011. július 14.

Zene

Arra várva, hogy cowboyok csapjanak össze űrlényekkel a vásznon, épp jó lett volna a Burrowers, lévén dettó 2in1 meskete, western részvétellel. Csakhogy e film két műfaja (horror+western) egy istennek sem akar együttműködni.
Arra várva, hogy cowboyok csapjanak össze ûrlényekkel a vásznon, épp jó lett volna a Burrowers, lévén dettó 2in1 meskete, western részvétellel. Csakhogy e film két mûfaja (horror+western) egy istennek sem akar együttmûködni. A westerntoposz (vélhetõleg indiánok rabolják el a menyasszonyt, s egy kis csapat a keresésére indul) és a horrorszál (valamilyen lények embereket gyilkolnak) egyformán üres, mindkettõ a másik mankója lehetne csupán, de ennyi mankó már sok. Vagyis kevés. De még ez sem lenne oly nagy baj, ha a látvány és néhány sokkoló jelenet gördítené elõre, ne adj' isten az üldözõk egymást karistoló jellemei mélyítenék a cselekményt, ellenben a figurák pár mondattal leírható sablonok maradnak, amin a színészi játék sem igazít egy öltést sem. Pedig a rendezõ, J. T. Petty nagyon odafigyelt a stílusra; fakó színekkel, tág alsó- és felsõállású plánokkal igyekezett visszaadni a kietlen vadnyugatot, ahol az emberi kegyetlenség vetekszik furcsa föld alatti rémeink tetteivel. Sõt még valami üzenet is kerekedik: megesznek minket, mert megint beleavatkoztunk a világ rendjébe. Így a Burrowers az olyan büntetõ természet-horrorok és sci-fik felé kacsintgat, mint a The Last Winter vagy Az esemény, meglehetõsen komolytalanul. Emellett az a legnagyobb baja, hogy se a túl sötét, nyomasztó zajokkal terhelt, se a gyors, de sután vágott jelenetei nem keltenek feszültséget. Az egyetlen értékelhetõ kép az élve és teljesen bénultan földbe temetett áldozatok üvegesen bámuló szeme és a cowboy, aki elüget mellettük.

Forgalmazza a Budapest Film

**

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.