dvd - SANGHAJ

  • - kg -
  • 2011. április 28.

Zene

What watch? Ten watch. Such much! A Casablanca igazi such much film volt, mindenből sok volt benne, olyan sok; csoda, hogy mégis működött - ma professzorok élnek abból, hogy kimutatják, mégis miért.
What watch? Ten watch. Such much! A Casablanca igazi such much film volt, mindenbõl sok volt benne, olyan sok; csoda, hogy mégis mûködött - ma professzorok élnek abból, hogy kimutatják, mégis miért. Rosszabbik eset, amikor gyakorló filmrendezõk élnének abból, hogy újrajátszatják Sammel a régi melódiákat, szinte kivétel nélkül a diplomáciai védettséget nyújtó hommage nevében. Sydney Pollack Robert Redfordot küldte Havannába elõre megfontolt casablancázás céljából, ezúttal pedig John Cusack hajózik be az 1941-es Sanghajba hasonló megfontolásból. A Cinikus Amerikaiban hamar felhorgad a cinikus amerikaiakba gyárilag beszerelt narrátor, mely szerint a szektorokra osztott Sanghaj Kelet Párizsa, ahol inni a brit szektorban, enni a franciában, kémkedni meg a németben érdemes. De a japán szektort, ismétlem, a japán szektort, ha jót akarsz, ember, ha jót akarsz, ember, messze elkerülöd, messze elkerülöd. A Cinikus Amerikai így is tesz, iszik itt, eszik ott, kémkedik a kabarénácik közt, a japán szektorban pedig nemzetközi bonyodalmakat okoz, de fõleg szerelmes lesz. Útja selyem zsebkendõk és konspirációs célokat szolgáló ezüst cigarettatárcák meg kémek, gengszterek és ellenállók között vezet - Redforddal szemben az Cusack mázlija, hogy az õ útját nem egy Pollack, hanem a jóval szerényebb képességû Mikael Hcfström egyengeti, így az eleve fennálló elõítéleteknek hála különösebb elvárásaink nincsenek. S ezeknek a nem különösebb elvárásoknak eleget is tesz a Sanghaj: igazi B kategóriás such much film, a what watch és a ten watch varázsa nélkül.

Forgalmazza a Pro Video

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.