DVD - Sötét szívek - Veronica Mars

  • - greff -
  • 2010. augusztus 19.

Zene

Az angolszász kritika nagy becsben tartja Rian Johnson legelső, nálunk mindeddig nem forgalmazott filmjét, a Bricket, amiért megvalósul benne a klasszikus noir és a gimis mozi tökéletes fúziója. Ha csupán a nívót vesszük, a lelkesedés indokolt. Csakhogy nem Johnson volt az első, aki ebből a receptből ínyencfogást sütött. Filmjét, ha nem is sokkal, de magabiztosan beelőzte Rob Thomas tévésorozata a fiktív kaliforniai kisváros oktatási intézményeiben serénykedő Veronica kettős életéről, aki a szokásos kamaszproblémák mellett - a detektív papa mintáját követve - különféle gaztettek felderítésével is rendre elfoglalja magát.

A főhősnő figurája úgyszintén sajátos hibrid: a megvesztegethetetlen Veronica Mars eszes, pimasz és szellemes, mintha Marlowe rövid szoknyás, szöszke reinkarnációja volna, miközben komoly magánéleti krízisekkel (egy eltűnt anya hiányával és egy nemi erőszak lassan fakuló árnyékával) is viaskodik, akár a kortárs skandináv krimik sérülékeny nyomolvasói. Tisztességesen megírt alakját Kristen Bell, a 2000-es évek egyik tündöklő sorozatkirálynője (a kígyószerű tolvaj a Deadwoodból, a sérült szupergonosz a Hősökből) látszólag különösebb erőfeszítés nélkül égeti elbűvölt nézőinek retinájába, közvetlenül az elmúlt évek legmenőbb mozgóképes heroináinak (Trinitynek, Beatrix Kiddónak vagy Hit-Girlnek) a képe mellé.

A Veronica Mars izgalmasságáért ugyanakkor nem csupán Bell kisasszony szavatol. Hogy még mi egyéb, az egy-egy rövid próbafutam során nem fog kiderülni: a hivalkodó sorozatok után íme egy széria, ami finoman álcázza számottevő értékeit (s ez végül korai megszűnését okozta a harmadik évad után). Mert elsőre csak annyi látszik, hogy süt a nap, és a csinos lányok szívét a matekóra előtt összetörik az arrogáns fiúk, közben meg feltörnek egy laptopot, esetleg elgázolják a kutyát. Ám a naptejtől csillogó felszín alatt igen sötét szív lüktet. Különösen ebben a most megjelenő - oda-vissza nagyszerű - második évadban: szemünk előtt immár nem csupán részvétre és együttérzésre képtelen, éretlen alakok kavarnak, mint a pesszimistább tinihorrorokban, hanem gyilkosságban, nemi és egyéb erőszakban, csalásban, vérbosszúban és további nettó gonoszságokban érdekelt szörnyetegek. És akkor még ott vannak a szüleik is...

A szövevényes sztorit elbeszélő huszonkét epizód során mesterien egybeszőtt szálakat követve, korrekt indie-popra ringatózva a vigasztalanság pereméig kocsikázhatunk.

Forgalmazza a Pro Video Film

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.