Koncert

Életben maradni

Paramore

Zene

Nincs könnyű dolgunk, ha a Tennessee állambeli Franklinből induló Paramore-t el akarjuk helyezni a könnyűzenei palettán.

Az együttes valami power pop-szerűséget játszott az első három lemezén, de aztán jött a komolyodás a 2013-as cím nélküli, jó hosszú albumon, és e folyamat az idei After Laughteren (kritikánk: Visszhang, Magyar Narancs, 2017. június 8.) teljesedett ki, e lemez bizonyos dalai new wave-be és szintipopba hajlanak. A Paramore négy éve fellépett már Magyarországon (a Budapest Parkban), és az akkori felálláshoz képest annyi a különbség, hogy azóta távozott Jeremy Davis basszusgitáros, viszont visszatért Zac Farro dobos. A triót a színpadon most négy kísérőzenész segíti, ennek következtében számos dalban egyszerre három (!) elektromos gitár is szól. Mondjuk, az Iron Maiden esetében ez akár indokolt is lehet, itt kevésbé, pláne, hogy még így is soványka a hangzás. Főleg a koncert elején: ugyanaz a helyzet, mint a három nappal korábban fellépő Linkin Parknál, valaki alaposan letekerte a hangerő-szabályozót. Hayley Williams énekesnőre rá sem lehet ismerni: ezúttal hosszú szőke haja van, és lila kezeslábast visel. Nemrég egy interjúban elmondta, hogy nehéz időszakon van túl, elvált a férjétől, a New Found Gloryban zenélő Chad Gilberttől, talán emiatt tűnik kissé zaklatottnak. Eleinte nehezen találja meg a hangot a közönséggel is, de végül csak belejön, hogy aztán jó szokása szerint végigpörörgje a bulit. A legtöbb számot az After Laughterről hozták, de kapunk egy jó kis Fleetwood Mac-feldolgozást is (Everywhere); egyszer Farro is előrejön a dobok mögül (HalfNoise nevű projektjének dalát énekli el), a Misery Businesst pedig egy Kira nevű rajongó adja elő. A végére feljavuló koncert záródala a beszédes című Hard Times, amelyben Williams azt énekli, hogy „még mindig nem tudom, hogy élem ezt túl”. Remélhetőleg menni fog neki.

VOLT Fesztivál, június 30.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.