Lemez

Én meg az Ének: Karanténlemez

Zene

Bérczesi Róbert eddig két albumot jelentetett meg Én meg az Ének néven, amelyeken kizárólag feldolgozások szerepeltek, saját dalait mindig a Hiperkarma keretein belül dolgozta ki.

Ám a zenekarban a februári 20 éves jubileumi koncert után ismét törés állt be – immár harmadjára –, s jelenleg semmi biztosat nem lehet tudni arról, hogyan és milyen felállásban képzeli el jövőjét a frontember. De a tavaszi karanténidőszak alatt, sok más dalszerzőhöz hasonlóan, ő is munkához látott: elmondása szerint hónapokig ki sem mozdult a lakásából, ez idő alatt készült el a most megjelent, tízszámos lemezanyag. Eredetileg letisztult, puritán hangzást képzelt el minimális hangszereléssel, végül azonban máshogy alakult: nem kevesebb, mint kilenc vendégzenész szerepel a felvételeken. Bérczesi egyik legrégebbi zenésztársa, Frenk dobol, a Benkó Dixieland Bandből ismert Csikós Miklós nagybőgőzik, de hallhatunk hegedűt, trombitát, csellót, fuvolát, klarinétot és ukulelét is.

A lemez érdekes módon szinte kizárólag pörgős dalokból áll, egyáltalán nem a nyomasztó bezártságérzés dominál, amire a cím alapján következtethetnénk. Összességében kellemes hallgatnivaló, koncerteken is működni fog, olyasfajta „hűha-élményt” mégsem okozott, mint amilyent a Hiperkarma-életmű nagy része kiváltott. Kevésbé mélyek a szövegek, és a megszokott rock and roll hangzás is hiányzik, ami mindig közelebb állt hozzám, mint a fúvósokkal, hegedűvel lágyított popzene. Bérczesi keményvonalas rajongói viszont biztosan ezt is imádják majd.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.