Lemez

Én meg az Ének: Karanténlemez

Zene

Bérczesi Róbert eddig két albumot jelentetett meg Én meg az Ének néven, amelyeken kizárólag feldolgozások szerepeltek, saját dalait mindig a Hiperkarma keretein belül dolgozta ki.

Ám a zenekarban a februári 20 éves jubileumi koncert után ismét törés állt be – immár harmadjára –, s jelenleg semmi biztosat nem lehet tudni arról, hogyan és milyen felállásban képzeli el jövőjét a frontember. De a tavaszi karanténidőszak alatt, sok más dalszerzőhöz hasonlóan, ő is munkához látott: elmondása szerint hónapokig ki sem mozdult a lakásából, ez idő alatt készült el a most megjelent, tízszámos lemezanyag. Eredetileg letisztult, puritán hangzást képzelt el minimális hangszereléssel, végül azonban máshogy alakult: nem kevesebb, mint kilenc vendégzenész szerepel a felvételeken. Bérczesi egyik legrégebbi zenésztársa, Frenk dobol, a Benkó Dixieland Bandből ismert Csikós Miklós nagybőgőzik, de hallhatunk hegedűt, trombitát, csellót, fuvolát, klarinétot és ukulelét is.

A lemez érdekes módon szinte kizárólag pörgős dalokból áll, egyáltalán nem a nyomasztó bezártságérzés dominál, amire a cím alapján következtethetnénk. Összességében kellemes hallgatnivaló, koncerteken is működni fog, olyasfajta „hűha-élményt” mégsem okozott, mint amilyent a Hiperkarma-életmű nagy része kiváltott. Kevésbé mélyek a szövegek, és a megszokott rock and roll hangzás is hiányzik, ami mindig közelebb állt hozzám, mint a fúvósokkal, hegedűvel lágyított popzene. Bérczesi keményvonalas rajongói viszont biztosan ezt is imádják majd.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.