esemény - HONFOGLALÓ - SZÍNHÁZAK CSATÁI

  • Kovács Bálint
  • 2010. március 4.

Zene

A Honfoglaló nevű online műveltségi és stratégiai játék vezetősége aligha találhatott volna szimpatikusabb marketingstratégiát népszerűségük feljebb tornászására, mint a Színházak csatáit. A mostantól egészen a POSZT-on rendezett döntőig tartó kieséses bajnokságon huszonhét pesti és vidéki színház stábja vetélkedik egymással - mindezt persze színpadon, nézők előtt, Scherer Péter játékvezetésével, elméletileg show-t kerekítve a játék köré.
A Honfoglaló nevû online mûveltségi és stratégiai játék vezetõsége aligha találhatott volna szimpatikusabb marketingstratégiát népszerûségük feljebb tornászására, mint a Színházak csatáit. A mostantól egészen a POSZT-on rendezett döntõig tartó kieséses bajnokságon huszonhét pesti és vidéki színház stábja vetélkedik egymással - mindezt persze színpadon, nézõk elõtt, Scherer Péter játékvezetésével, elméletileg show-t kerekítve a játék köré. Lelkesen vetjük hát bele magunkat a délutánba, valamint a Trafó jó háromnegyed házas nézõterének egyik székébe. Akkor még nem tesszük fel magunknak a kérdést: vajon milyen lenne úgy ülni a vidáman Ki nevet a végén?-ezõ vagy kockapókerezõ rokonságunk mellett, hogy legfeljebb az elgurult dobókocka elõkerítésében segédkezhetünk? Pedig a cseppet sem felvillanyozó szituáció nagyban hasonlít a Színházak csatáira: nagyon úgy tûnik, a Honfoglaló csak akkor izgalmas, ha mi nyomkodjunk a gombokat, és az adrenalinszintünkben beállt legkisebb változásra is csak akkor van esély, ha a saját elfoglalt megyénk sorsán izgulunk a tippelés közben ketyegõ órát bámulva. Hiába nyer ugyanis az elsõ csatában a Duna Mûvészegyüttes a Radnóti és az Örkény Színház ellen a papírforma szerint elképzelhetõ legizgalmasabb módon (félig lerombolt várból kétszer is sikeresen védekezõ csapattal, döntetlen válaszokkal), hiába szoros a játszma észvesztõen a végén a Szputnyik, a Trafó és a Tatabányai Jászai Mari Színház csapata között, és hiába viseltetünk a legnagyobb jóindulattal a színpadra lépõk felé - nem mozdul meg bennünk semmi. A közönség közremûködésére ugyanis gyakorlatilag egyáltalán nincs mód, és még a show kifejezést sem feltétlenül használnánk a jobb szakaszaiban is egy poén per öt perc sebességgel vágtázó körítésre. A továbbjutó Színmûvészeti Egyetemnek, Jászai Mari Színháznak és a Duna Mûvészegyüttesnek legközelebb már aligha élõben szurkolunk.

Trafó, február 28.

*** alá

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.