esemény - HONFOGLALÓ - SZÍNHÁZAK CSATÁI

  • Kovács Bálint
  • 2010. március 4.

Zene

A Honfoglaló nevű online műveltségi és stratégiai játék vezetősége aligha találhatott volna szimpatikusabb marketingstratégiát népszerűségük feljebb tornászására, mint a Színházak csatáit. A mostantól egészen a POSZT-on rendezett döntőig tartó kieséses bajnokságon huszonhét pesti és vidéki színház stábja vetélkedik egymással - mindezt persze színpadon, nézők előtt, Scherer Péter játékvezetésével, elméletileg show-t kerekítve a játék köré.
A Honfoglaló nevû online mûveltségi és stratégiai játék vezetõsége aligha találhatott volna szimpatikusabb marketingstratégiát népszerûségük feljebb tornászására, mint a Színházak csatáit. A mostantól egészen a POSZT-on rendezett döntõig tartó kieséses bajnokságon huszonhét pesti és vidéki színház stábja vetélkedik egymással - mindezt persze színpadon, nézõk elõtt, Scherer Péter játékvezetésével, elméletileg show-t kerekítve a játék köré. Lelkesen vetjük hát bele magunkat a délutánba, valamint a Trafó jó háromnegyed házas nézõterének egyik székébe. Akkor még nem tesszük fel magunknak a kérdést: vajon milyen lenne úgy ülni a vidáman Ki nevet a végén?-ezõ vagy kockapókerezõ rokonságunk mellett, hogy legfeljebb az elgurult dobókocka elõkerítésében segédkezhetünk? Pedig a cseppet sem felvillanyozó szituáció nagyban hasonlít a Színházak csatáira: nagyon úgy tûnik, a Honfoglaló csak akkor izgalmas, ha mi nyomkodjunk a gombokat, és az adrenalinszintünkben beállt legkisebb változásra is csak akkor van esély, ha a saját elfoglalt megyénk sorsán izgulunk a tippelés közben ketyegõ órát bámulva. Hiába nyer ugyanis az elsõ csatában a Duna Mûvészegyüttes a Radnóti és az Örkény Színház ellen a papírforma szerint elképzelhetõ legizgalmasabb módon (félig lerombolt várból kétszer is sikeresen védekezõ csapattal, döntetlen válaszokkal), hiába szoros a játszma észvesztõen a végén a Szputnyik, a Trafó és a Tatabányai Jászai Mari Színház csapata között, és hiába viseltetünk a legnagyobb jóindulattal a színpadra lépõk felé - nem mozdul meg bennünk semmi. A közönség közremûködésére ugyanis gyakorlatilag egyáltalán nincs mód, és még a show kifejezést sem feltétlenül használnánk a jobb szakaszaiban is egy poén per öt perc sebességgel vágtázó körítésre. A továbbjutó Színmûvészeti Egyetemnek, Jászai Mari Színháznak és a Duna Mûvészegyüttesnek legközelebb már aligha élõben szurkolunk.

Trafó, február 28.

*** alá

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)