Karin Dreijert alapvetően a The Knife svéd testvérduó jellegzetes énekhangjaként ismertük meg, de ők 2013-ban, a remek Shaking the Habitual című lemez turnéját követően feloszlottak. Egy korábbi hiátus alkalmával jelent meg Karin első szólóanyaga: a 2009-es, egyszerre kifinomultan formált és lüktető tánczenével telített Fever Ray akkor joggal aratott átütő sikert. Az énekesnő bő nyolc év után jelentkezett második lemezével, ami ismét a legjobbak közé repíti – ha eddig lettek volna kétségeink alkotói erejét és tehetségét illetően. A Plunge először is a jól kifundált, hol horzsolóan szikár, hol melankolikusan kattogó, néhol meg játékosan puttyogó elektronikus zenei alapok lemeze. Szinte minden számban más producer segítségével varázsolja elénk a változatos ritmikákat és zömmel gépeken szőtt zenei textúrákat. Hogy a két végletet említsük, a portugál Nídiával összerakott IDK About You a legfrissebb 150 bpm-es lisszaboni batida ritmusokra pörget, míg a To the Moon and Back egy zárójelbe is alig tett szintipop dal, amelyben a látszólag könnyed tónus erős kontrasztban áll a szókimondóan erotikus mondanivalóval. Merthogy Karin Dreijer nem csupán a dalok rafinált kompozíciója, de a szövegek felkavaró érzékisége, elemi indulata és ettől korántsem függetlenül erős politikuma révén is merész gesztusokat tesz. És a befogadó csak hálát rebeghet a majd tucatnyi, hol lassan perzselő, hol a dobhártyánkba robbanó szerzeményért.
Rabid/[PIAS] 2017