film - A LEGMELEGEBB NAP

  • - szá -
  • 2010. január 7.

Zene

Némi megütközéssel vettük tudomásul, hogy a mozijegy mellé nem adtak kislexikont - pedig jól jött volna. Kezdjük mindjárt a mumblecore mozi fogalmának tisztázásával, hiszen jelen esetben e kategóriával találjuk magunkat szembe: olyan film, mintha most jött volna egyenest ki a főiskoláról, mintha meg sem lenne teljesen vágva, készre sem lenne gyártva.
Némi megütközéssel vettük tudomásul, hogy a mozijegy mellé nem adtak kislexikont - pedig jól jött volna. Kezdjük mindjárt a mumblecore mozi fogalmának tisztázásával, hiszen jelen esetben e kategóriával találjuk magunkat szembe: olyan film, mintha most jött volna egyenest ki a fõiskoláról, mintha meg sem lenne teljesen vágva, készre sem lenne gyártva. Az ilyesfajta mozi a sztoriban az emberi viszonyokra fókuszál, szinte már klausztrofóbiásan. Fontos még, hogy nagyon szimpla történetet meséljen el.

A buddy movie kifejezés talán valamivel elterjedtebb: olyan film, ami a fiúk, a haverok viselt dolgait tárgyazza. Pasis film, mondanák a csajok. S mit tesznek a - szigorúan hetero - pasijaink A legmelegebb napon? Tesznek jó magasról a konvenciókra meg az amerikai közerkölcsre. A nõs Ben és a vagabund Andrew egy bor- és jointmámoros estén elhatározza, hogy mûvészi pornófilmet - mert van ám ilyen - forgat kettejük elsõ szeretkezésérõl. De mit tenne két átlagos macsó a kijózanodás után? Nyilván rohadtul szégyellnék magukat, s kölcsönösen felesketnék egymást az örökös titoktartásra. De Ben és Andrew nem ilyenek, õk végigviszik a projektet. S hogy mi lesz a nagy hetero-meleg-mûvészi pornóprojektbõl? Emlékeznek még a macskapapa és a macskafia elmennek az elsõ közös beavató bevetésre kezdetû és tartalmú viccre? Kábé annyi...

A legmelegebb nap címû mozi mindevvel együtt egy titkos, õszintének ható és vicces pasis szeánsz részeseivé avatja nézõjét, s ekképp a film chick flicknek sem utolsó! Mit is ír arról a kislexikon?

Forgalmazza a Cirko Film - Másképp Alapítvány

****

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.