film - A Múmia - A sárkánycsászár sírja

  • - kg -
  • 2008. augusztus 7.

Zene

Nem a mindhárom fejéből tüzet okádó sárkány, nem a katonás ütemre lépő agyaghadsereg és még csak nem is az alacsonyan szálló Jet Li látványa tette, hogy oly szép reményeink fűződtek az eleddig két epizódot (és számos közeli rokonként bemutatkozó, oldalági produkciót) számláló Múmia-sorozat harmadik részéhez. Bizony, mi a havasi jetiket (semmi rokonság Jet Livel) vártuk, a horror-arzenál e méltatlanul elfeledett főemlőseit, akiket oly hosszú időn át kellett moziba menet nélkülözni.

Nem a mindhárom fejébõl tüzet okádó sárkány, nem a katonás ütemre lépõ agyaghadsereg és még csak nem is az alacsonyan szálló Jet Li látványa tette, hogy oly szép reményeink fûzõdtek az eleddig két epizódot (és számos közeli rokonként bemutatkozó, oldalági produkciót) számláló Múmia-sorozat harmadik részéhez. Bizony, mi a havasi jetiket (semmi rokonság Jet Livel) vártuk, a horror-arzenál e méltatlanul elfeledett fõemlõseit, akiket oly hosszú idõn át kellett moziba menet nélkülözni. A filmelõzetes magas jetitartalma még az elõzõ részek fémes mellékízeit is képes volt feledtetni, és ez azért nem kis dolog, mert hiába hordtak össze mindenfélét a korábbi filmekben, a logisztikai feladványokon túl a történetmesélés egyetlen programpontját sem sikerült teljesíteni. De majd a jetik... Nos, rájuk valóban nem lehet panasz: méretesek, nagyokat vicsorítanak, és viszonylag könnyen szelídíthetõk, már ha jetinyelven szólnak hozzájuk. A jeti-ember viszonylatnál jóval problematikusabb azonban az ember-ember közlekedés, különösen akkor, ha az egyik élõ szereplõ (a jetik, fájdalom, gépi eredetûek) megszólítja a másikat. A harmadik Múmia nem a terepen, az agyag- és a zombihadsereg összecsapásakor vagy az idõsödõ színészek akrobatikája láttán vérzik el, hanem ötórai tea közben robban a képünkbe. Brendan Fraser és Maria Bello finom polgári környezetben elõadott házastársi civódásai még a Múmia standardjai szerint is erõsen kifogásolhatók: betoncsizmában elõadott keringõjük mellett még egy jetitáncbetét is bocsánatos bûnnek minõsülne.

Forgalmazza az UIP - Duna Film

**

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.