film - A Múmia - A sárkánycsászár sírja

  • - kg -
  • 2008. augusztus 7.

Zene

Nem a mindhárom fejéből tüzet okádó sárkány, nem a katonás ütemre lépő agyaghadsereg és még csak nem is az alacsonyan szálló Jet Li látványa tette, hogy oly szép reményeink fűződtek az eleddig két epizódot (és számos közeli rokonként bemutatkozó, oldalági produkciót) számláló Múmia-sorozat harmadik részéhez. Bizony, mi a havasi jetiket (semmi rokonság Jet Livel) vártuk, a horror-arzenál e méltatlanul elfeledett főemlőseit, akiket oly hosszú időn át kellett moziba menet nélkülözni.

Nem a mindhárom fejébõl tüzet okádó sárkány, nem a katonás ütemre lépõ agyaghadsereg és még csak nem is az alacsonyan szálló Jet Li látványa tette, hogy oly szép reményeink fûzõdtek az eleddig két epizódot (és számos közeli rokonként bemutatkozó, oldalági produkciót) számláló Múmia-sorozat harmadik részéhez. Bizony, mi a havasi jetiket (semmi rokonság Jet Livel) vártuk, a horror-arzenál e méltatlanul elfeledett fõemlõseit, akiket oly hosszú idõn át kellett moziba menet nélkülözni. A filmelõzetes magas jetitartalma még az elõzõ részek fémes mellékízeit is képes volt feledtetni, és ez azért nem kis dolog, mert hiába hordtak össze mindenfélét a korábbi filmekben, a logisztikai feladványokon túl a történetmesélés egyetlen programpontját sem sikerült teljesíteni. De majd a jetik... Nos, rájuk valóban nem lehet panasz: méretesek, nagyokat vicsorítanak, és viszonylag könnyen szelídíthetõk, már ha jetinyelven szólnak hozzájuk. A jeti-ember viszonylatnál jóval problematikusabb azonban az ember-ember közlekedés, különösen akkor, ha az egyik élõ szereplõ (a jetik, fájdalom, gépi eredetûek) megszólítja a másikat. A harmadik Múmia nem a terepen, az agyag- és a zombihadsereg összecsapásakor vagy az idõsödõ színészek akrobatikája láttán vérzik el, hanem ötórai tea közben robban a képünkbe. Brendan Fraser és Maria Bello finom polgári környezetben elõadott házastársi civódásai még a Múmia standardjai szerint is erõsen kifogásolhatók: betoncsizmában elõadott keringõjük mellett még egy jetitáncbetét is bocsánatos bûnnek minõsülne.

Forgalmazza az UIP - Duna Film

**

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.