film - ÁLOMHÁBORÚ

  • - kg -
  • 2011. március 31.

Zene

A Múmia 3-ban az volt a jó, hogy volt benne jeti. Minden más menthetetlenül selejtes volt, de amikor behozták a jetit, az a jó érzés járta át a szívünket, amit csak régi kedves vásári szörnyetegek láttán él át az ember.
A Múmia 3-ban az volt a jó, hogy volt benne jeti. Minden más menthetetlenül selejtes volt, de amikor behozták a jetit, az a jó érzés járta át a szívünket, amit csak régi kedves vásári szörnyetegek láttán él át az ember. Aztán kivitték a jetit - a következmények ismertek. Az Álomháborúban állandóan behoznak valamit, sõt mást se tesznek, mint intenek a legkülönfélébb vásári freakeknek, hogy zene indul, fellépés, te jössz. Égimeszelõ szamurájdémonok küzdenek állig felfegyverzett, szûzies diáklánnyal, diáklányok elsõ világháborús zubbonyú zombikkal, de van a pornografikus logikával kifundált mûsorszámok között ork diáklánnyal, diáklány sárkánnyal, zombi zeppelinnel, ember robottal, lány vadászgéppel és Scott Glenn busszal. És van gonosz szakács, gonosz mostoha, gonosz strici és gonosz elmegyógyintézet, és habnak a tortán van lobotómiás jelenet is. Ami a Múmia 3-ban a jeti volt, az az Álomháborúban a lobotómia, bár már a zeppelin is közel jár az elsõséghez. Az Álomháború olyan magas labda a Hollywoodot szívesen remake-elõ pornóiparnak, hogy azt már nem is illendõ lecsapni, de azért biztosan lesz rá jelentkezõ. A három X-es változathoz alig kell elvenni az eredeti mûbõl, viszont hozzárakni sem kell sokat, csak a legszükségesebb mûfaji elemeket. Nemcsak a teljes dialóglista, de a történet szép íve is maradéktalanul megõrizhetõ; az elmegyógyintézetbe zárt ártatlanság kurvás-táncos fantáziákba lovalja magát és társnõit, majd onnan is tovább, az orkos-zombisba. És ez még az átdolgozás elõtti felállás.

Az InterCom bemutatója

*

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.