film - FÉRJ ÉS FELESÉG

  • - köves -
  • 2009. augusztus 27.

Zene

Uma Thurman többször volt már szuperhősnő, most sem adja alább. Menő rádiós műsorvezetőt játszik, akiről - bár kimondva ez így nincs - meszsziről lerí a földöntúli eredet: egyetlen emberi tulajdonsága sincs neki ugyanis.
Uma Thurman többször volt már szuperhõsnõ, most sem adja alább. Menõ rádiós mûsorvezetõt játszik, akirõl - bár kimondva ez így nincs - meszszirõl lerí a földöntúli eredet: egyetlen emberi tulajdonsága sincs neki ugyanis. Plasztik a mosolya, ólmos a könnyedsége - simán bevethetõ lenne Pókember ellen, de itt másfajta hálót szõnek; romantikus vígjátékot. Jó, hogy mondják, mert már a cím is elrettentõ, de a maga keresetlen mesterkéltségében legalább hûen tükrözi a belsõbb tartalmakat. Uma, a szuperhõsnõ, egy szerelmi lebeszélõshow tüchtig hangja, mely hang a kislángú, ámbár felelõsségteljes párkapcsolatok dicséretét búgja, s imigyen sikerül is lebeszélnie egy bizonytalan betelefonálót szenvedélytõl kicsattanó võlegényérõl. Egy queensi tûzoltót azonban, különösen 9/11 után nem lehet büntetlenül lepattintani: személyében újabb ólmos-plasztik szuperhõs lép a történetbe, a kisvárosiasabb, de Umával versenyképes fajtából. A romantikus hátráltató, vagyis a darab fõgonosza a lovaglópálcát nyelt Colin Firth, a szegényebb romkomok Hugh Grantje; õ a vígjátéki magas labda, akit csak lecsapni lehet - le is csapják rendesen, de ez így helyes, úgy még senki sem kapta meg a csajt ugyanis, hogy kényszeres evõként süteménydarabokat dugdosott a zsebébe. Az viszont méltó romantikus gesztus, hogy ami nem sikerült Terrence Malick Mennyei napokjában - nevezetesen Sam Shepard és Brooke Adams happy endje -, azt most helyrehozzák a filmtörténettel tüntetõen szoros viszonyt ápoló filmesek, élükön Griffin Dunne-nal, a Scorsese-színészbõl lett romkom rendezõvel.

A Palace Pictures bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.