film - ILYEN A FORMÁM

  • G-Ko
  • 2010. június 17.

Zene

Mikor az uccán J-Lo átmegy, nemcsak galambok ülnek a verebekhez, de virágba borul a Central Park, s újra vizet adnak a kiszáradt New York-i szökőkutak. Mikor gyöngéden járdára lép, a vakok is látni kezdenek, és mikor a válla picikét rándul - nos, ennek népjóléti hatásait már nem is mernénk ecsetelni.
Mikor az uccán J-Lo átmegy, nemcsak galambok ülnek a verebekhez, de virágba borul a Central Park, s újra vizet adnak a kiszáradt New York-i szökõkutak. Mikor gyöngéden járdára lép, a vakok is látni kezdenek, és mikor a válla picikét rándul - nos, ennek népjóléti hatásait már nem is mernénk ecsetelni. Azon a szupernõségi fokon, ahová Jennifer Lopez a Sztanyiszlavszkij- és a ki tudja még milyen zsírégetõ technikákkal eljutott, egyetlen szerep tûnik hitelesnek, a legeldugottabb izomköteg mûvészi megformálásáért is elhivatottan küzdõ fitnesznagyságé - na jó, biztosan belefér még a dolgozó nõ is a sarki kisállat-kereskedésbõl, legyünk egyszer megengedõk. Tehát: a dolgozó nõ a sarki kisállat-kereskedésbõl épp most esett teherbe hozott anyagból, s mert egy vígjátékban, ráadásul rögtön egy mesterséges megtermékenyítés után járunk, Jennifer összezárt lábbal totyog a klinikán, mert bohém lélek, s õk nyilván mind azt hiszik, így jobban köt az anyag. E zárt lábú totyogás láttán lesznek olyan kritikus galambok, akik elülnek a verebektõl, pedig még csak most jön a java: egy kigyúrt, nagybani sajttermesztõ, aki pont a megtermékenyítés napján kéredzkedik be a hõsnõ életébe - juj, mi lesz ebbõl? Megmondjuk: J-Lo kétlábú kutyája lenyeli a terhességi tesztet, de kihányja kisvártatva, és kb. ugyanilyen vígjátéki szellemben kerül bemutatásra egy otthonszülés is, mely végképp betesz az ígéretesnek indult galamb-veréb barátságnak. Pedig a végén azt akartuk írni, hogy "És ment a kedves, szépen, derûsen, karcsú szél hajlott utána hûsen!".

Az InterCom bemutatója

fél *

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.