film - MR. POPPER PINGVINJEI

  • - kg -
  • 2011. június 30.

Zene

Jim Carrey (49) még sosem csinálta pingvinnel; most végre. Elmondtunk-e ezzel minden érdemlegest a produkcióról? Korántsem.
Jim Carrey (49) még sosem csinálta pingvinnel; most végre. Elmondtunk-e ezzel minden érdemlegest a produkcióról? Korántsem. Carrey például prepingvinként sem lazsál, jobbik higanymozgását veszi elõ, és mint egy ördöggel cimboráló ingatlanos beszél lukat a piaci szereplõk hasába. Ha nem tudnánk, hogy mesefilmmel van dolgunk, és mint mirelit atyai örökség, mindjárt betotyognak a pajkos fõszereplõk, még azt is hihetnénk egy percre, hogy valami fondorlat készül: Carrey bohóckodásában van annyi él, még ha korhatár-barátilag tompított is, amibõl komolyabb kisállat- és kisember-molesztálásokra lehet számítani. De az is lehet, hogy amit élnek véltünk, nem más, mint egy ötvenéves komikus komoly erõfeszítése, hogy húsz évvel korábbi önmagát reprodukálja. A híres gumiarcot mozgató izmok újbóli munkába állítása az idõskori Rocky kínlódásait juttathatja eszünkbe, de mielõtt még ennél is sötétebb gondolataink támadhatnának, már jönnek is pingvinék, hosszú tömött sorban. És innentõl tényleg elszabadul a mese, s meg sem áll az ember-pingvin és az ember-ember együttélés divatjamúlt ügyének felkarolásáig. A minden emberben ott lapuló pingvinek némi noszogatás árán comingoutolnak, és lepacsiznak a minden pingvinben ott lapuló pingvinekkel - az, hogy az összeborulásig vezetõ úton alig hallani gügyögést, viszont félhangosan lehet nevetni a poénokon, már-már az osztályon felüli teljesítmények sorába emeli a produkciót. A Mr. Popper pingvinjei belevaló karácsonyi film. Preston Sturgesszel szólva boldog júliusi karácsonyt mindenkinek!

Az InterCom bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.