film - SALT ÜGYNÖK

  • Hajnal Ernõ
  • 2010. augusztus 12.

Zene

Persze ez egy Angelina Jolie-mozi, s mint ilyet kell elhelyeznünk az Angelina Jolie-hajviseletek rangsorában (27. percig: festett sárga, 27-100 p.: festett fekete), s csak ezután járulhatunk a kémfilmeket elbíráló rögtönítélő moziszék színe elé.

Persze ez egy Angelina Jolie-mozi, s mint ilyet kell elhelyeznünk az Angelina Jolie-hajviseletek rangsorában (27. percig: festett sárga, 27-100 p.: festett fekete), s csak ezután járulhatunk a kémfilmeket elbíráló rögtönítélõ moziszék színe elé. Mi viszont, amilyen bátrak vagyunk, teszünk a hivatali útra; annál is inkább, mert a Salt ügynöknek a csendes iparosok egyik szívünknek kedves képviselõje, Phillip Noyce a rendezõje, s innentõl dzsolizhatnak tõlünk, amennyit csak tudnak, ez nekünk akkor is egy Phillip Noyce-film. Noyce-ban azt szeretjük, hogy akciórendezõként a legõsibb mesterséget ûzi, ifjonti divatoknak sosem dõlt be, és a kapuzárási pánik sem eredményezett nála olyan vizuális kényszercselekvéseket, mint mondjuk Tony Scottnál. A kamionról kamionra ugráló kémet és az elfogására mozgósított ügynöki apparátust mindig jó szögbõl, illõ zenei aláfestéssel találja meg a kamerája, semmi faxni, itt egy Jolie repül, ott egy rendõrautó, a távolban parancsot osztogató hivatali arcokon pedig a jogos aggodalom. Tétje az egyáltalán nincs a dolognak, mert az legkorábban a fõcímeknél (A. Jolie titkos ügynököt a szerelem kimenekíti egy észak-koreai börtönbõl), de legkésõbb a Daniel Olbrychski cipõtalpából kiugró késpengénél odalett, de annyi baj legyen, amikor ilyen flottul megy a menekülés. A késõbbiekben sajnos az orosz és az amerikai elnök (Noyce-nál hagyományosan vértelen bürokraták az amerikai prezik) élete is veszélybe kerül, amit már nem ment sem a közúti akciózás, sem a White House spájzában feltûnõ elvtársi különítmény.

Az InterCom bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”