film - ZseniKém - Az ügynök haláli

  • Korom Bori
  • 2008. augusztus 28.

Zene

Pár tucat nukleáris bomba, világuralomra pályázó főellenség, jó kocsi, ledér nő és egy aktakukacból feltörekedett ügynök: aki látott már filmet Steve Carellel (Evan, a minden6ó; Negyvenéves szűz), látatlanban is sejtheti, mi vár rá. Egyedül Anne Hathaway (Neveletlen hercegnő I-II; Az ördög Pradát visel) nevénél merülhetne fel, hogy is kerül légy a levesbe? Nem kerül, ez nem légy és nem leves, hanem díszesen szervírozott trópusi rovarfogás, bő mártással (szósszal), s hasonló technikai és gazdasági háttérrel.

Pár tucat nukleáris bomba, világuralomra pályázó fõellenség, jó kocsi, ledér nõ és egy aktakukacból feltörekedett ügynök: aki látott már filmet Steve Carellel (Evan, a minden6ó; Negyvenéves szûz), látatlanban is sejtheti, mi vár rá. Egyedül Anne Hathaway (Neveletlen hercegnõ I-II; Az ördög Pradát visel) nevénél merülhetne fel, hogy is kerül légy a levesbe?

Nem kerül, ez nem légy és nem leves, hanem díszesen szervírozott trópusi rovarfogás, bõ mártással (szósszal), s hasonló technikai és gazdasági háttérrel. A fõbb szerepekben olyan hírességek, mint Dwayne Johnson (tudjuk, Szikla, a hazájában népszerû, ám kiérdemesült pankrátor: Skorpiókirály; A múmia visszatér), Terence Stamp (Superman I-II; Baljós árnyak - a manó se hinné, hogy valaha Fellininél és Pasolininél forgolódott), illetve az Oscar-díjas Alan Arkin (A család kicsi kincse). A mû amúgy okkal mondható akcióvígjátéknak, a robbanások, üldözési jelenetek, ejtõernyõs ugrások és tûzpárbajok gyakorisága a James Bond-filmekkel vetekszik, s természetesen az agyatlan és haszontalan szerkezetek sem maradnak ki belõle.

A történet alapja (onnan a cím is) egy, a hatvanas években vetített amerikai tévésorozat, Mel Brooks és Buck Henry munkája. Ezen "õsbûn" feltesszük, bõ forrásként szolgált az ütõsnek szánt jelenetekhez, de nagyon élveztük az azóta rögzült kémfilmklisék paródiáit is.

A ZseniKém célja nyilván a puszta szórakoztatás (más szóval a kassza), s a maga módján meg is felel ennek. A figurái, a viccei, a látványelemei nem hatnak egymás ellen, és a végén ott a happy end, a csók, a taps és a slusszpoén is.

Forgalmazza az InterCom

***

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.