Interjú

„Gátlástalanul húzogatjuk ki egymás sorait”

Mirtse Kori és Csizmazia Zsolt – Kontraszt

Zene

Több mint ezer induló közül ők nyerték tavaly az Öröm a Zene tehetségkutató országos döntőjét, nem sokkal később pedig Lovasi András is kiválasztotta őket a raktárkoncertes gázsiját szétosztó pályázaton. A duóval arról beszélgettünk, mivel győzhették meg a zsűrit, milyen köztük a dalszerzői dinamika, és terveznek-e teljes zenekarrá bővülni.

Magyar Narancs: Hogyan ismerkedtetek meg és kezdtetek együtt zenélni?

Mirtse Kori: A Kőbányai Zenei Stúdióban találkoztunk, ahol szinte végig osztálytársak voltunk, de sokáig csak a zenekari gyakorlatokon játszottunk együtt. Az utolsó évben a szakvizsga előtt viszont Csizi odajött hozzám és azt mondta: „Figyelj, nekem is épp feloszlott a zenekarom, neked is, nem csinálunk valamit közösen?” Mindketten megmutattuk a saját dalkezdeményeinket, elkezdtünk dolgozni rajtuk. Mi is meglepődtünk azon, mennyire simán megy a közös munka.

MN: Mit jelentett nektek, hogy Kőbányán tanulhattatok?

Mirtse Kori: Ha csak annyi eredménye lett volna, hogy megismerkedem Csizivel és elkezdjük a Kontrasztot, akkor sem lenne okom panaszra. De rajta kívül is rengeteg jobbnál jobb zenésszel találkoztam ott, tanárokkal és diákokkal egyaránt, szerintem ez a kapcsolatrendszer az iskola legnagyobb erőssége. De nagyon sokat tanultam is. Úgy mentem oda, hogy egy egyszerű hangsort is alig tudtam lekottázni, s a végén átfogó zeneelméleti tudással jöttem ki.

MN: Nem gondolkodtok teljes zenekarban?

Csizmazia Zsolt: A megalakuláskor egyértelmű volt, hogy akusztikus duót szeretnénk, nem is akartunk más tagokat hívni. Viszont keretek közé se szeretnénk szorítani magunkat, szóval nincs kimondva, hogy mindig ebben a felállásban folytatjuk. Több mint valószínű, hogy idővel mások is csatlakoznak hozzánk, akár egy-egy koncertre vagy stúdiózásra, de ez még a jövő zenéje.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.