Lemez

Hookworms: The Hum

  • - greff -
  • 2014. december 28.

Zene

A Tame Impala vagy a kétszázezer stoner rock zenekar diszkréten adagolt pszichedéliája után ideje volt már, hogy egy mai zenekar a határellenőrzés előtt a teljes LSD-rakományt riadtan elmajszoló amatőr drogcsempészek elmeállapotával vágjon neki kalandozásainak a szivárványszínű boldogság cseppfolyós birodalmában. Tavalyi első le­mezén, a Pearl Mysticen a brit ­Hookworms pontosan így nyomta tövig a gázpedált a bolondvasúton, hogy bugyborékoló gitárörvényekre fejhangon visított énekdallamaival egy távolról sem pszichedelikus korszak új pszichedelikus királyaként mutathassa meg magát.

Az alig több mint egy évvel az elődje után kiadott folytatás némiképp csalódást okozhat azoknak, akik a zenekart elsősorban a vadságáért szerették meg, hiszen a The Humon már nem lövik ki magukat a Szaturnusz felé, ugyanakkor az sem állítható, hogy lekéredzkedtek volna az űrrakétáról. Tény, hogy most rövidebbek, gömbölyűbbek és így a koncentrálni ezért vagy azért csak kevésbé képes hallgatók számára is befogadhatóbbak a számok, de a gitárok most is sisteregnek, miközben a Stereolab munkásságának értő kutatójaként szorgoskodó billentyűs bicepszből pumpálja a szintetizátort, és persze a lelkes visítozás is változatlanul megmaradt. A The Hum ütős, egészségesen rövid nagylemez egy nagyszerű zenekartól, amely a harmadik lemezén remélhetőleg az első kettő tökéletes keresztmetszetét mutatja majd fel.

Weird World, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”