Lemez

Iggy Pop: Post Pop Depression

  • - greff -
  • 2016. április 10.

Zene

Az ember, aki kívül hordja az érrendszerét, örvendetesen népszerű volt az elmúlt 25 évben, de nem állíthatnánk, hogy a belé fektetett bizalmat lehengerlő albumok sorozatával hálálta volna meg. Az American Caesart követő korszakban a Stooges-fanok alultáplált lelkének infúziót adott ugyan a Beat ’Em Up és a Skull Ring hőzöngése, de a helyes attitűdöt leszámítva ezek sem voltak jó lemezek, aztán pedig már csak két furcsa és felejthető dzsesszes anyagot adott ki szólóban az önismétléssel legalább semmiképp sem vádolható legenda. Mindeközben a Stooges mindkét meghatározó felállásával készített egy-egy albumot: az első (a The Weirdness) értékelhetetlen, a második (a Ready To Die) viszont egyetlen elemet leszámítva teljesen korrekt munka volt – nagy kár, hogy éppen emberünk langymeleg teljesítménye volt az az összetevő.

A Josh Homme szerzői és produceri segítségével felvett Post Pop Depression tudatosan reflektál ezek kudarcára. A zenészek meg sem próbálkoznak dzsesszel vagy vakolatrepesztő rock and rollal: melankolikus, kékesfekete zenei közeget teremtenek inkább, amely egyszerre utal vissza Iggy berlini korszakára és a Queens Of The Stone Age kései világának mélabús, rockzene utáni rockzenéjére, amelyben a 68 éves főszereplő hitelesen szólalhat meg a maga természetes, két-három fokkal már hűvösebbre csavart hangján. A lemez első felében mindez kifejezetten jó számokat eredményez, és csak a második szakaszra fullad ki a műsor, amely ha másnak nem is, Iggy Atya elkötelezett híveinek így is melegen ajánlható.

Loma Vista, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Miért nem akar tűzszünetet Orbán Ukrajnában?

A miniszterelnök megtorpedózta az Ukrajnával kapcsolatos uniós nyilatkozatot, magyarázata enyhén szólva zavaros és ellentmondásos. Ha pénteken Alaszkában Trump fejében a szilvakompót éppen olyan irányba billenne, amely a szilárd európai állásponthoz közeli, akkor egyre komolyabban tétetik fel a kérdés: valójában ki akarja a háború folytatását?

Holt lelkek társasága

  • - turcsányi -

A gengszterfilm halott, halottabb már nem is lehetne. De milyen is lehetne a gengszterfilm? Nyugdíjas? Persze, hogy halott.

Kaptunk vonalat

Napjainkban mindannyiunk zsebében ott lapul minimum egy okostelefonnak csúfolt szuperszámítógép, és távoli emléknek tűnik ama hőskor, amikor a mai szórakoztatóelektronikai csúcsmodelleknél úgymond butább, de valójában nagyon is okos és rafinált eszközök segítségével értük el egymást.

Bobby a zuhany alatt

Úgy kezdődik minden, mint egy Rejtő-regényben. Gortva Fülöp, akit délvidéki szülőföldjén „Fulop”-nek anyakönyveztek, és akit idegen földön mindenki (angol vagy francia kiejtéssel) Philippe-nek szólít, de magát leginkább a becenevén, Golyóként határozza meg, Pocok gúnynévvel illetett barátjával Miamiban – pontosabban az attól kissé északra fekvő Fort Lauderdale kikötőjében – felszáll a Fantastic Voyage luxushajóra.