Lemez

Jessy Lanza: All the Time

  • - minek -
  • 2020. augusztus 30.

Zene

A kanadai születésű, New Yorkban élő és alkotó jazz-, soul-, sőt r&b-hátterű énekesnő az utóbbi hét év egyik legkedvesebb felfedezettje. A mutáns basszuscentrikus zenék egyik legkomolyabb kiadója, a brit Hyperdub által publikált albumai az évek alatt mit sem veszítettek izgalmas voltukból, miközben azért sokat változott az elektronikus tánczenének az ő hangzását is meghatározó vonulata. Kedvtelve reciklálja és építi be az újabb keletű szerzeményekbe is nagyjából a legutóbbi 40 év popzenei hatásait, és ehhez van egy kellő furfanggal és alkotói vénával megáldott társa is. Jeremy Greenspan, a Junior Boys beltagja Lanza 2013-ban kiadott első albuma, a Pull My Hair Back óta dolgozik azon, hogy megfelelő elektronikus köntösbe öltöztesse az énekesnő egyszerre elegáns és tűzforró szerzeményeit. Lanza érzéki tónusú, bár néha gépi erővel is manipulált szopránja remekül érvényesül Greenspan simogató és játékos szintifutamainak körítésében, a ritmusok gyakorta utalnak vissza a közelmúlt post-dubstep/
footwork világába, amelynek már-már megkoronázott dívája volt. Az All the Time egy minden szempontból érett, kiforrott előadó mesterműve és egy jól bevált alkotópáros jutalomjátéka, tíz pompás dallal, amelyeket valahol a földi paradicsomban írhattak és rögzítettek. Minden hang a helyén van, a simogató harmóniák szinte tökéletesek, némi apró disszonancia is csak azért szorult a tejjel-mézzel folyó melódiák közé, hogy kiemelje az egész lemezt átitató, ízléssel adagolt popérzékenységet.

Hyperdub, 2020

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.