Lemez

Jessy Lanza: All the Time

  • - minek -
  • 2020. augusztus 30.

Zene

A kanadai születésű, New Yorkban élő és alkotó jazz-, soul-, sőt r&b-hátterű énekesnő az utóbbi hét év egyik legkedvesebb felfedezettje. A mutáns basszuscentrikus zenék egyik legkomolyabb kiadója, a brit Hyperdub által publikált albumai az évek alatt mit sem veszítettek izgalmas voltukból, miközben azért sokat változott az elektronikus tánczenének az ő hangzását is meghatározó vonulata. Kedvtelve reciklálja és építi be az újabb keletű szerzeményekbe is nagyjából a legutóbbi 40 év popzenei hatásait, és ehhez van egy kellő furfanggal és alkotói vénával megáldott társa is. Jeremy Greenspan, a Junior Boys beltagja Lanza 2013-ban kiadott első albuma, a Pull My Hair Back óta dolgozik azon, hogy megfelelő elektronikus köntösbe öltöztesse az énekesnő egyszerre elegáns és tűzforró szerzeményeit. Lanza érzéki tónusú, bár néha gépi erővel is manipulált szopránja remekül érvényesül Greenspan simogató és játékos szintifutamainak körítésében, a ritmusok gyakorta utalnak vissza a közelmúlt post-dubstep/
footwork világába, amelynek már-már megkoronázott dívája volt. Az All the Time egy minden szempontból érett, kiforrott előadó mesterműve és egy jól bevált alkotópáros jutalomjátéka, tíz pompás dallal, amelyeket valahol a földi paradicsomban írhattak és rögzítettek. Minden hang a helyén van, a simogató harmóniák szinte tökéletesek, némi apró disszonancia is csak azért szorult a tejjel-mézzel folyó melódiák közé, hogy kiemelje az egész lemezt átitató, ízléssel adagolt popérzékenységet.

Hyperdub, 2020

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.