Lemez

Karen O: Crush Songs

  • Lang Ádám
  • 2014. október 25.

Zene

Azután, hogy a Yeah Yeah Yeahs tavaly megjelent, Mosquito című lemeze már nem hozta a korábbiak szintjét, egyáltalán nem volt meglepő, hogy a New York-i zenekar extravagáns énekesnője, Karen O szólólemezt ad ki.

Az azonban már érdekesebb, hogy ez az album nyolc évvel ezelőtti, szerelmi csalódásokat megéneklő, szállodaszobai felvételekből áll. A Velvet Underground antifolkjától sem távoli 15 lo-fi dalfoszlányt mind­össze 25 perc alatt letudó Crush Songs ráadásul rosszabbul szól, mint a 2006-ban kiszivárgott, hivatalosan azóta sem kiadott KO At Home.

A Crush Songs így kicsit olyan, mint egy napló, amelynek a szerzője már megbékélt a múlttal, és bátran közkinccsé teszi a tapasztala­tait. A telefonfelvételek minőségében megszólaló dalok pedig, meg kell hagyni, elég hangulatosak. Akit tehát érdekel a koreai-lengyel énekesnő intim oldala, annak nyerő lehet ez a lemez, amely másfelől nézve viszont hatalmas pazarlás, hiszen ezekben a bénácskán feljátszott számokban sokkal több van. A nyitó Ooo-ból vagy a Bodyból simán lehetett volna klasszikus YYY’s-ballada, a Raptből és a Native Korean Rockból pedig egy-egy szexi sláger a Zero stílusában. Ehhez a perspektívához képest felesleges, egyhangú resztlinek tűnik a lemez.

Így a Crush Songs leginkább csak egy korai flört a szólókarrierrel – az pedig, hogy éppen most került elő, feltehetően azt jelzi, hogy Karen O műhelyében már egy komolyabb dolog van készülőben, ami nem fog megállni néhány, a pillanat hevében elcsattant demofelvételnél.

Cult, 2014

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.