Lemez

Karen O: Crush Songs

  • Lang Ádám
  • 2014. október 25.

Zene

Azután, hogy a Yeah Yeah Yeahs tavaly megjelent, Mosquito című lemeze már nem hozta a korábbiak szintjét, egyáltalán nem volt meglepő, hogy a New York-i zenekar extravagáns énekesnője, Karen O szólólemezt ad ki.

Az azonban már érdekesebb, hogy ez az album nyolc évvel ezelőtti, szerelmi csalódásokat megéneklő, szállodaszobai felvételekből áll. A Velvet Underground antifolkjától sem távoli 15 lo-fi dalfoszlányt mind­össze 25 perc alatt letudó Crush Songs ráadásul rosszabbul szól, mint a 2006-ban kiszivárgott, hivatalosan azóta sem kiadott KO At Home.

A Crush Songs így kicsit olyan, mint egy napló, amelynek a szerzője már megbékélt a múlttal, és bátran közkinccsé teszi a tapasztala­tait. A telefonfelvételek minőségében megszólaló dalok pedig, meg kell hagyni, elég hangulatosak. Akit tehát érdekel a koreai-lengyel énekesnő intim oldala, annak nyerő lehet ez a lemez, amely másfelől nézve viszont hatalmas pazarlás, hiszen ezekben a bénácskán feljátszott számokban sokkal több van. A nyitó Ooo-ból vagy a Bodyból simán lehetett volna klasszikus YYY’s-ballada, a Raptből és a Native Korean Rockból pedig egy-egy szexi sláger a Zero stílusában. Ehhez a perspektívához képest felesleges, egyhangú resztlinek tűnik a lemez.

Így a Crush Songs leginkább csak egy korai flört a szólókarrierrel – az pedig, hogy éppen most került elő, feltehetően azt jelzi, hogy Karen O műhelyében már egy komolyabb dolog van készülőben, ami nem fog megállni néhány, a pillanat hevében elcsattant demofelvételnél.

Cult, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.