Lemez

Karen O: Crush Songs

  • Lang Ádám
  • 2014. október 25.

Zene

Azután, hogy a Yeah Yeah Yeahs tavaly megjelent, Mosquito című lemeze már nem hozta a korábbiak szintjét, egyáltalán nem volt meglepő, hogy a New York-i zenekar extravagáns énekesnője, Karen O szólólemezt ad ki.

Az azonban már érdekesebb, hogy ez az album nyolc évvel ezelőtti, szerelmi csalódásokat megéneklő, szállodaszobai felvételekből áll. A Velvet Underground antifolkjától sem távoli 15 lo-fi dalfoszlányt mind­össze 25 perc alatt letudó Crush Songs ráadásul rosszabbul szól, mint a 2006-ban kiszivárgott, hivatalosan azóta sem kiadott KO At Home.

A Crush Songs így kicsit olyan, mint egy napló, amelynek a szerzője már megbékélt a múlttal, és bátran közkinccsé teszi a tapasztala­tait. A telefonfelvételek minőségében megszólaló dalok pedig, meg kell hagyni, elég hangulatosak. Akit tehát érdekel a koreai-lengyel énekesnő intim oldala, annak nyerő lehet ez a lemez, amely másfelől nézve viszont hatalmas pazarlás, hiszen ezekben a bénácskán feljátszott számokban sokkal több van. A nyitó Ooo-ból vagy a Bodyból simán lehetett volna klasszikus YYY’s-ballada, a Raptből és a Native Korean Rockból pedig egy-egy szexi sláger a Zero stílusában. Ehhez a perspektívához képest felesleges, egyhangú resztlinek tűnik a lemez.

Így a Crush Songs leginkább csak egy korai flört a szólókarrierrel – az pedig, hogy éppen most került elő, feltehetően azt jelzi, hogy Karen O műhelyében már egy komolyabb dolog van készülőben, ami nem fog megállni néhány, a pillanat hevében elcsattant demofelvételnél.

Cult, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.