Lemez

Karen O: Crush Songs

  • Lang Ádám
  • 2014. október 25.

Zene

Azután, hogy a Yeah Yeah Yeahs tavaly megjelent, Mosquito című lemeze már nem hozta a korábbiak szintjét, egyáltalán nem volt meglepő, hogy a New York-i zenekar extravagáns énekesnője, Karen O szólólemezt ad ki.

Az azonban már érdekesebb, hogy ez az album nyolc évvel ezelőtti, szerelmi csalódásokat megéneklő, szállodaszobai felvételekből áll. A Velvet Underground antifolkjától sem távoli 15 lo-fi dalfoszlányt mind­össze 25 perc alatt letudó Crush Songs ráadásul rosszabbul szól, mint a 2006-ban kiszivárgott, hivatalosan azóta sem kiadott KO At Home.

A Crush Songs így kicsit olyan, mint egy napló, amelynek a szerzője már megbékélt a múlttal, és bátran közkinccsé teszi a tapasztala­tait. A telefonfelvételek minőségében megszólaló dalok pedig, meg kell hagyni, elég hangulatosak. Akit tehát érdekel a koreai-lengyel énekesnő intim oldala, annak nyerő lehet ez a lemez, amely másfelől nézve viszont hatalmas pazarlás, hiszen ezekben a bénácskán feljátszott számokban sokkal több van. A nyitó Ooo-ból vagy a Bodyból simán lehetett volna klasszikus YYY’s-ballada, a Raptből és a Native Korean Rockból pedig egy-egy szexi sláger a Zero stílusában. Ehhez a perspektívához képest felesleges, egyhangú resztlinek tűnik a lemez.

Így a Crush Songs leginkább csak egy korai flört a szólókarrierrel – az pedig, hogy éppen most került elő, feltehetően azt jelzi, hogy Karen O műhelyében már egy komolyabb dolog van készülőben, ami nem fog megállni néhány, a pillanat hevében elcsattant demofelvételnél.

Cult, 2014

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.