koncert - MARILYN MANSON

  • - klór -
  • 2009. július 9.

Zene

Ahogy a posztmodern, úgy annak ikonja is fárad és öregszik, ám emiatt talán egyiküket sem fogjuk inkább vagy kevésbé szeretni. A győri püspökség által is gerjesztett kiemelt érdeklődéssel kísért program mindazonáltal - netán meghallgattattak a közös imák, elérte célját a koncerttel egy időben tartott szentségimádás? - kiábrándítóan unalmas, fölöslegesen elmaszatolt volt; s ha az említett egyházkerületből (vagy bármely másikból) bárki is a nézők között lett volna, hamar belátná: ettől ugyan senkit és semmit nem kell félteni. A díszletezés minimalizmusa mellett kifejezetten nevetségesen hatott a koncertkezdetkor leeresztett fekete függöny, mely egészen az énekes első megszólalásáig takarta a teljes színpadot, majd hirtelen lehullt, s a túláradó füstben feltűnt a jócskán elhízott frontember sziluettje - persze a megjelenésén sem a sejtelmes és szinte kizárólag fentről érkező fények, sem a köztudomásúlag slankító fekete ruha nem segített sokat.
Ahogy a posztmodern, úgy annak ikonja is fárad és öregszik, ám emiatt talán egyiküket sem fogjuk inkább vagy kevésbé szeretni. A gyõri püspökség által is gerjesztett kiemelt érdeklõdéssel kísért program mindazonáltal - netán meghallgattattak a közös imák, elérte célját a koncerttel egy idõben tartott szentségimádás? - kiábrándítóan unalmas, fölöslegesen elmaszatolt volt; s ha az említett egyházkerületbõl (vagy bármely másikból) bárki is a nézõk között lett volna, hamar belátná: ettõl ugyan senkit és semmit nem kell félteni.

A díszletezés minimalizmusa mellett kifejezetten nevetségesen hatott a koncertkezdetkor leeresztett fekete függöny, mely egészen az énekes elsõ megszólalásáig takarta a teljes színpadot, majd hirtelen lehullt, s a túláradó füstben feltûnt a jócskán elhízott frontember sziluettje - persze a megjelenésén sem a sejtelmes és szinte kizárólag fentrõl érkezõ fények, sem a köztudomásúlag slankító fekete ruha nem segített sokat. Valamivel jobban festett a zenekarba ez év elején visszaigazolt Twiggy Ramirez, bár a D.-t, a vámpírvadászt idézõ széles karimájú kalapja is elég ciki volt.

A mûsorban a korábbi slágerek (és antislágerek) voltak többségben, a The High End Of Low címû idei lemezrõl szinte csak mutatóban hangzott el pár szám, de az is minek. Míg magam a legvitatottabb két utolsó albumot is kifejezetten kedvelem, élõben sokkal inkább feltûnnek ezek hibái, illetve Manson egyre fáradtabb hangja már-már bosszantóan üresen szól - szó sincs "odabaszásról", mint amire egy interjúban felkészített bennünket, inkább babazsúrra való kis koncertecske volt, bár ez nem zavarta meg a fanatikus rajongók jó részét, akiktõl nem lehetett a színpadhoz igazán közel menni sérülés nélkül.

Elkedvetlenedve a ráadást már meg sem vártam, és ha legközelebb MM-koncertre szeretnék menni, vágjanak fejbe egy bézbólütõvel.

Volt Fesztivál, július 4.

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.