dvd - ITT JÁRT HENRY POOL

  • - köves -
  • 2009. július 9.

Zene

Az Amerikai szépség híres nyitójelenetében felülről közelítettünk a polgári nyavalyákat rejtő kertvárosra, és az sem volt akármi, amikor Kevin Spacey főszereplőtől szokatlan beletörődéssel már a legelején bemondta, hogy 42 éves amerikai férfi létére egy éven belül halni készül. Bár ezúttal oldalirányból közelítünk a medencés (kis)polgári síkra, mely valamelyest el is marad a Lester Burnham-i nívótól, a kezdeti panaszhang majdhogynem ugyanaz: íme egy férfi, aki nincs is itt.
Az Amerikai szépség híres nyitójelenetében felülrõl közelítettünk a polgári nyavalyákat rejtõ kertvárosra, és az sem volt akármi, amikor Kevin Spacey fõszereplõtõl szokatlan beletörõdéssel már a legelején bemondta, hogy 42 éves amerikai férfi létére egy éven belül halni készül. Bár ezúttal oldalirányból közelítünk a medencés (kis)polgári síkra, mely valamelyest el is marad a Lester Burnham-i nívótól, a kezdeti panaszhang majdhogynem ugyanaz: íme egy férfi, aki nincs is itt. A felsõ nézõpontról sem mondunk le teljesen, a felhõk fölül azonban nem egy mennyei statiszta gyújt rá egy halálosan közönséges sztorira; annál itt nagyobb erõk munkálkodnak a kertvárosi lelkek megváltásán. Ha pedig valaki olyan tételben fogyaszt mirelit pizzát, és hozzá annyit vedel, mint az új bérlõ (Luke Wilson), ott valóban megérett a helyzet egy kiadós megváltásra. Hõsünk persze csak a felújítók gondatlanságát látja abban a háza falán terebélyesedõ foltban, melyben csupaszív szomszédasszonya Jézus képmására ismer, de vajon meddig tartható a cinizmus egy olyan embermesében, melyben Radha Mitchell játssza a néma kislányát egyedül nevelõ másik telekszomszédot. A játék a folttal, hogy ki mit akar látni a falon, egész jó mulatság, még Burnham piti valóságába is belefért volna egy ilyen elszínezõdés. A meghirdetett kisemberes programból mégsem teljesül semmi, a világfájdalmas popzenei kíséretek és a rendezõi együttérzésrõl tanúskodó kameraállások tesznek róla, hogy a tervezett kis istenes filmbõl egy virtigli hõstörténet kerekedjék.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

**

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.