Koncert - Whitesnake

  • - kovacsm -
  • 2008. július 31.

Zene

David Coverdale megragadja a mikrofonállványt, feje tetejére fordítja, felmutat vele az égre, és félreérthetetlen mozdulatokkal sikálni kezdi a rudat.

David Coverdale megragadja a mikrofonállványt, feje tetejére fordítja, felmutat vele az égre, és félreérthetetlen mozdulatokkal sikálni kezdi a rudat. Ezt a mutatványt már a Deep Purple-ben is elõszeretettel gyakorolta, azóta egyfajta védjegyévé vált. Sajnos e sikáláson kívül semmi más nem emlékeztet ma este a régi Coverdale-re. Az egykori szexisten nehézkesen sétálgat fel-alá a színpadon, szinte cammog, köldökig kigombolt ingében öreg úszómesterre hasonlít, vagy amikor riszálni kezdi magát, inkább a feleségére. Szikrázó mûfogai beragyogják a Városligetet. Nem szép látvány, talán be van rúgva, még az lenne a jobbik eset. A nagy kérdés azonban, hogy hová lett a hangja. Morog vagy rikácsol, legtöbbször meg sem próbálja eltalálni a dallamot.

A pár éve megjelent, meggyõzõ koncert-DVD és a dögös idei lemez fényében különösen megrázó az elõadás. A hangszeresek nem tehetnek semmirõl. A zenekar csupa lendület, egy tisztességes énekessel csodákra lennének képesek. A közönség lelkes, szinte telt ház van, és nincs fanyalgás. A régi számokat hangos ováció fogadja, a refréneket egy emberként visszhangozza a lelátó. Mellettem valaki végig kristálytisztán hozza az énektémákat. Szintén zenész, gondolom, mert a nézõtér hemzseg az öreg muzsikusoktól, a nyolcvanas-kilencvenes évek rockszakmája szinte teljes létszámban képviselteti magát. Vajon mit szólnak ehhez? A legérdekesebb az egészben, hogy ez egy szórakoztató koncert. Coverdale szívesen dumálgat a számok között, addig sem kell énekelnie, és szemmel láthatóan remekül érzi magát. A maga keresetlen, komárlacis módján kimondottan szimpatikus figura. És jó a humora, kellemesen ordenáré vicceivel mindenkit levesz a lábáról. A Soldier Of Fortune nyekergõs a cappella verzióját könnyekig hatódva fejezi be, itt már egyenesen Monty Python-i az élmény.

Petõfi Csarnok, július 21.

**

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.