rés a présen: Mitől függ, hogy a zenész, a producer vagy a hangmérnök kerekedik felül benned?
Takács Zoltán Jappán: Attól, hogy melyik énemre van éppen szükség, de persze vannak komoly átfedések. Például amikor egy zenekarral ülök a próbatermükben, és miközben zongorázom, azt magyarázom nekik, hogy ez a dallam milyen jól hangzik majd a második refrénben a 30 éves analóg szintimen, csak majd jól kell belekeverni a mixbe - akkor egyszerre mindhárom.
rap: Mik voltak a nyár legfontosabb munkái számodra?
TZJ: Gyakorlatilag minden fesztiválon ott voltam valamelyik zenekarommal, munkaszinten pedig elkészültünk az A konyhámban című új HS7-dallal, a Punnany új EP-jével, ráadásul folyamatosan dolgozunk az új Soerii & Poolek-lemezen, amiről épp a héten kezdik játszani a rádiók az első beharangozó slágert (Hétfő, szerda, szombat, kedd). Nem mintha ez nem lenne elég, de tettem egy kirándulást az alkalmazott zenék területére, néhány igen elismert tv-csatornának készítek különféle szignálokat, ami igen jó mókának tűnik.
rap: Milyen változásokon mész keresztül, amikor, mondjuk, a HS7-tel vagy a Soeriivel játszol?
TZJ: Számomra a koncert az koncert, a hangszeres játék és az energia szintjén nem igazán van különbség. Jó, a Soerii esetében kissé összetettebb a feladat: nemcsak lejátsszuk a jól begyakorolt dalokat, és örülünk, ha minden összejön, hanem koordinálni is kell. Egy csomó dolog teljesen nyitva van hagyva, és vagy én, vagy Geri (Kovács Gergely) jelez, hogy mikor váltunk, mikor van vége stb. Ehhez sokat kell számolni például.A HS7 ilyen értelemben egy sokkal "profibb" ügy: megpróbáljuk a lehető legpontosabban megvalósítani a próbán kitalált dolgokat, ezért itt a hangsúly inkább a saját játékon van, nem azon, hogy egymást "vezényeljük".
rap: Milyen projektjeid vannak az őszre?
TZJ: A legfontosabb projekt az augusztus 31-ei Hajdihó Fesztivál, ahol a Soerii & Poolek ötéves fennállását ünnepeljük, ennek a szervezése pillanatnyilag szinte minden erőnket leköti, de közben készülnek új Soerii- és HS7-dalok, érkezik majd pár új Supernem, valamint készülünk a 3. Szimfonik Live-ra, ahol mindenkinekaszemébekönnyeket fogunk csalni.
rap: Mi az, amire te azt mondod, hogy jó minőségű zene vagy jó hangzás?
TZJ: Szerencsére viszonylag kevés olyan lemez van, amire nem vagyok büszke, szeretem száz százalékig megvalósítani az elképzeléseimet, ezért hangzásban a saját munkáim közül nem szívesen emelnék ki egyet. Zeneileg pillanatnyilag az új Soerii-dal, a Hétfő, szerda, szombat, kedd a kedvencem, szerintem nagyon őszinte. Általánosságban is az a tapasztalatom, hogy ma már nem annyira a sound, mint inkább a hihetőség-hitelesség tehet sikeressé dalokat vagy előadókat.
rap: Mész-e fesztiválra mint néző?
TZJ: Nem.
rap: Lehet-e szarból várat építeni?
TZJ: Persze hogy lehet, időnként abból élek. Szigorúan név nélkül van néhány olyan, mára kvázi sikeres előadó, akiknek ha megmutatnám a dalaik eredeti verzióit, komoly pislogás lenne a reakció.