Lemez

La Roux: Supervision

  • - minek -
  • 2020. március 20.

Zene

A jó évtizeddel ezelőtti időszak szintipop-újhullámának volt a sztárja La Roux, a fantasztikus falzettel megáldott énekesnő, Elly Jackson és Ben Langmaid producer duója. Sokan emlékezhetünk az olyan, számtalan remixben is ronggyá játszott slágereikre, mint az In for the Kill, a Bulletproof vagy a Quicksand, de aztán hosszú ideig nem volt folytatás, a második albumra öt évet kellett várni. S közben másoknak hozott sikereket a 80-as évek szintinosztalgiája, mivel a La Roux nevet már egyedül birtokló Elly Jackson hosszasan küzdött hangproblémáival. Szólóban, Dan Carey producer segítségével hozta össze harmadik albumát, és a Supervisionön sem tudta, de nem is akarta meghazudtolni önmagát. Maradt a meleg, ihlető kályhánál, csak éppen a szintipop mellett mind többet adagolt a korszak new wave-inspirációjú funky diszkójából is. Tudjuk, hogy egy újszülöttnek minden vicc új, de Elly Jackson saját jogon is ügyes dalszerző, aki tudja, hogyan lehet a melódiákat nagykanállal adagolni, miként kell a szívszaggató balladákat hűvös gépzenébe és fájdalmasan nosztalgikus szintitónusokba csomagolni. A hangjával immár semmi gond, az új számok (különösen a Gullible Fool vagy a Do You Feel) kifejezetten fülbemászóak, a
groove is rendben van, bár az ihlet isteni szikrája valahogy hiányzik belőlük. De Jackson érzi az irányt, rég megteremtette saját stílusát, így aligha most dobta az utolsó követ a popzene jelenleg alig-alig hullámzó pocsolyájába.

Supercolour, 2020

 

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.