lemez - Ada: Meine Zarten Pfoten

  • - minek -
  • 2011. szeptember 22.

Zene

Az előadóként Ada művésznéven ismert Michaela Dipper régóta ismert, kedves alakja a német minimalista tech/house univerzumnak. Kilenc éve készíti finom, 4/4-es tánczenéit - a maxikon felül 2004-ben albumon is kiadott egy csokornyit.
Az elõadóként Ada mûvésznéven ismert Michaela Dipper régóta ismert, kedves alakja a német minimalista tech/house univerzumnak. Kilenc éve készíti finom, 4/4-es tánczenéit - a maxikon felül 2004-ben albumon is kiadott egy csokornyit. Bár Ada mindig is a stílusos és magasan muzikális zenekészítõ-producerek közé tartozott, új albuma, a Meine Zarten Pfoten még ennek tükrében is meglepõ. Egy igazi szívet melengetõ, bájteli dalcsokrot rakott össze, melyen az elektronika, a rendre melegséget sugárzó emberi hang és az akusztikus-szerves hangulatok lépnek gyümölcsözõ frigyre. Ada nyitányként egy Luscious Jackson-számot dolgoz át ambientbe hajló, kissé melankolikus darabbá - de a szomorú blokknak ezzel vége is. Az On The Mend elektro-dream popja tisztára, mint egy Cocteau Twins-melódia, és a rákövetkezõ Likely sem fog felriasztani a boldog ábrándozásból. Azért dinamizmust is tud vinni zenéibe: ezt bizonyítja az Intro vagy az At The Gate melódiákban is gazdag sodró minimalizmusa - de meglepõ módon a Happy Birthday manipulált emberi hangra épülõ, kissé krautos hangulatú hömpölygése is. És ha a saját nyersanyag kevésnek bizonyulna, bátran nyúl a feldolgozásokhoz. A már említett nyitószámon és a No Kids The Jazz Singerének vidáman csilingelõ adaptációján kívül ide sorolható az album rejtett csúcspontja is: az utolsó trackben bújtatta el a Little Joy-trió Keep Me In Mindjának ellenállhatatlanul vidám, bolondan rajzfilmzenés adaptációját. Bár akadhatnak, akik a kellõ kohéziót hiányolnák az albumból, mi magunk inkább példátlan muzikális gazdagságot leltünk benne.

Pampa/Deep Distribution, 2011

**** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.