lemez - Ada: Meine Zarten Pfoten

  • - minek -
  • 2011. szeptember 22.

Zene

Az előadóként Ada művésznéven ismert Michaela Dipper régóta ismert, kedves alakja a német minimalista tech/house univerzumnak. Kilenc éve készíti finom, 4/4-es tánczenéit - a maxikon felül 2004-ben albumon is kiadott egy csokornyit.
Az elõadóként Ada mûvésznéven ismert Michaela Dipper régóta ismert, kedves alakja a német minimalista tech/house univerzumnak. Kilenc éve készíti finom, 4/4-es tánczenéit - a maxikon felül 2004-ben albumon is kiadott egy csokornyit. Bár Ada mindig is a stílusos és magasan muzikális zenekészítõ-producerek közé tartozott, új albuma, a Meine Zarten Pfoten még ennek tükrében is meglepõ. Egy igazi szívet melengetõ, bájteli dalcsokrot rakott össze, melyen az elektronika, a rendre melegséget sugárzó emberi hang és az akusztikus-szerves hangulatok lépnek gyümölcsözõ frigyre. Ada nyitányként egy Luscious Jackson-számot dolgoz át ambientbe hajló, kissé melankolikus darabbá - de a szomorú blokknak ezzel vége is. Az On The Mend elektro-dream popja tisztára, mint egy Cocteau Twins-melódia, és a rákövetkezõ Likely sem fog felriasztani a boldog ábrándozásból. Azért dinamizmust is tud vinni zenéibe: ezt bizonyítja az Intro vagy az At The Gate melódiákban is gazdag sodró minimalizmusa - de meglepõ módon a Happy Birthday manipulált emberi hangra épülõ, kissé krautos hangulatú hömpölygése is. És ha a saját nyersanyag kevésnek bizonyulna, bátran nyúl a feldolgozásokhoz. A már említett nyitószámon és a No Kids The Jazz Singerének vidáman csilingelõ adaptációján kívül ide sorolható az album rejtett csúcspontja is: az utolsó trackben bújtatta el a Little Joy-trió Keep Me In Mindjának ellenállhatatlanul vidám, bolondan rajzfilmzenés adaptációját. Bár akadhatnak, akik a kellõ kohéziót hiányolnák az albumból, mi magunk inkább példátlan muzikális gazdagságot leltünk benne.

Pampa/Deep Distribution, 2011

**** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.