lemez - KORN III: REMEMBER WHO YOU ARE

  • Kovács Bálint
  • 2010. szeptember 9.

Zene

Csak az várt sokat a kilencedik Korn-stúdiólemeztől, aki nem hallotta az előző kettőt, vagy olyan optimista, hogy már a hullámvölgyben is a hullámhegy ígéretét látja. És láss csodát, utóbbiaknak többé-kevésbé igazuk lett: a Remember... nem olyan lemez, amire bárki is felfigyelne, ha nem lenne ott a Korn felirat a borítóján, viszont egyértelmű, hogy 2003 óta a banda legjobbja.
Csak az várt sokat a kilencedik Korn-stúdiólemeztõl, aki nem hallotta az elõzõ kettõt, vagy olyan optimista, hogy már a hullámvölgyben is a hullámhegy ígéretét látja. És láss csodát, utóbbiaknak többé-kevésbé igazuk lett: a Remember... nem olyan lemez, amire bárki is felfigyelne, ha nem lenne ott a Korn felirat a borítóján, viszont egyértelmû, hogy 2003 óta a banda legjobbja. Igaz, szigorúbb értelmezés szerint ez csak annyit jelent, hogy ez a lemez legalább végighallgatható, szemben mondjuk az elõzõ Untitleddel.

Az utalás a hét évvel ezelõtti, remek Take A Look In The Mirrorra nem véletlen: az új lemezen már a legelsõ szám azt idézi baromi testes basszushangzásával és a basszer Fieldy kifejezetten izgalmas játékával. Az viszont már kevésbé frankó, hogy az Oildale (Leave Me Alone) verzéi alatt is csak a ritmusszekció szól, csakúgy, mint a következõ számban - és valahol itt un rá az ember erre a dalszerkezetre. Jonathan Davis énekét szinte minden számban csak a refrén alatt kíséri valamirevaló (de ilyenkor is csupán mérsékelten fantáziadús) zene, egyébként meg a ritmusé, a zakatolásé a fõszerep, a törzsi vagy épp diszkózenék mintájára. Ez a vibráló verze-dallamos refrénpárosítás mindazonáltal sokszor kifejezetten fülbemászó - ezzel meg a folyamatos lüktetéssel a lemez végül el is éri a (nem túl összetett) célját, és tényleg hat a zsigerekre. Csak Davis gyalázatosan rossz lírai énekkísérleteit tudnánk feledni.

Roadrunner/Magneoton, 2010

***

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.