lemez - Muppets: The Green Album

Zene

Három dolog van, amin felnőttként is úgy tudok röhögni, mint gyerekként: a Dilibill képregény, a Különben dühbe jövünk és a Muppet Show. Épp ezért kár, hogy a sorozat Magyarországon még mindig nem jelent meg DVD-n, de némi kárpótlásként hamarosan (nálunk januárban) érkezik a legújabb Muppets-mozifilm.
Három dolog van, amin felnõttként is úgy tudok röhögni, mint gyerekként: a Dilibill képregény, a Különben dühbe jövünk és a Muppet Show. Épp ezért kár, hogy a sorozat Magyarországon még mindig nem jelent meg DVD-n, de némi kárpótlásként hamarosan (nálunk januárban) érkezik a legújabb Muppets-mozifilm. A hangulat fokozásaként addig is itt egy tribute-lemez, amin különbözõ elõadók játszanak el Muppet-közeli számokat, hol több, hol kevesebb sikerrel. Az utóbbi kategóriába sorolható az Enya-szintû ezoterikát prezentáló Evanescence-énekesnõ, Amy Smith, de a bábokkal már korábban közös klipben szereplõ, itt a Paramore-frontcsaj Hayley Williamsszel kollaboráló Weezer sem lehet túl büszke a teljesítményére. A Fray sótlan, mint mindig, pedig a Mahna Mahna hatalmas ziccer lehetett volna, és ahogy azt egy amerikai kolléga megjegyezte, több szempontból is jobb választás lett volna a dalt a Menomena nevû zenekarra bízni. Énekes-dalszerzõi fronton itt van - egyaránt countrys megközelítéssel - a norvég Sondre Lerche és az amerikai Andrew Bird, az Airborne Toxic Event és Rachael Yamagata pedig úgy gondolta, hogy Beach Boys-os vokálokkal lehet a legjobban átérezni Brekiék szellemiségét. Némileg keményebb hangnemet üt meg a pop-punkban utazó Alkaline Trio és az Animal dobolása elõtt tisztelgõ Brandon Saller/Billy Martin kettõs, de õk sem maradnak emlékezetesek, viszont a pszichedéliában most is erõs My Morning Jacket és a fõcímdalt sikeresen abszolváló OK Go szerencsére javít az összképen. A gond az, hogy a Green Album klasszikus két szék közé esés: az elõadók egyénisége nem jön át, a számok hallatán viszont nem nagyon tûnik fel, hogy Muppets-darabokat hallunk. A páholyban ülõ két öreg kritikus, Waldorf és Statler valószínûleg jót alázna a lemez hallatán, esetleg azzal a kommentárral, ami annak idején a sorozat stáblistája alatt mindig elhangzott: "Szakértõ, az nem volt."

Walt Disney/Universal, 2011

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.