lemez - Muppets: The Green Album

Zene

Három dolog van, amin felnőttként is úgy tudok röhögni, mint gyerekként: a Dilibill képregény, a Különben dühbe jövünk és a Muppet Show. Épp ezért kár, hogy a sorozat Magyarországon még mindig nem jelent meg DVD-n, de némi kárpótlásként hamarosan (nálunk januárban) érkezik a legújabb Muppets-mozifilm.
Három dolog van, amin felnõttként is úgy tudok röhögni, mint gyerekként: a Dilibill képregény, a Különben dühbe jövünk és a Muppet Show. Épp ezért kár, hogy a sorozat Magyarországon még mindig nem jelent meg DVD-n, de némi kárpótlásként hamarosan (nálunk januárban) érkezik a legújabb Muppets-mozifilm. A hangulat fokozásaként addig is itt egy tribute-lemez, amin különbözõ elõadók játszanak el Muppet-közeli számokat, hol több, hol kevesebb sikerrel. Az utóbbi kategóriába sorolható az Enya-szintû ezoterikát prezentáló Evanescence-énekesnõ, Amy Smith, de a bábokkal már korábban közös klipben szereplõ, itt a Paramore-frontcsaj Hayley Williamsszel kollaboráló Weezer sem lehet túl büszke a teljesítményére. A Fray sótlan, mint mindig, pedig a Mahna Mahna hatalmas ziccer lehetett volna, és ahogy azt egy amerikai kolléga megjegyezte, több szempontból is jobb választás lett volna a dalt a Menomena nevû zenekarra bízni. Énekes-dalszerzõi fronton itt van - egyaránt countrys megközelítéssel - a norvég Sondre Lerche és az amerikai Andrew Bird, az Airborne Toxic Event és Rachael Yamagata pedig úgy gondolta, hogy Beach Boys-os vokálokkal lehet a legjobban átérezni Brekiék szellemiségét. Némileg keményebb hangnemet üt meg a pop-punkban utazó Alkaline Trio és az Animal dobolása elõtt tisztelgõ Brandon Saller/Billy Martin kettõs, de õk sem maradnak emlékezetesek, viszont a pszichedéliában most is erõs My Morning Jacket és a fõcímdalt sikeresen abszolváló OK Go szerencsére javít az összképen. A gond az, hogy a Green Album klasszikus két szék közé esés: az elõadók egyénisége nem jön át, a számok hallatán viszont nem nagyon tûnik fel, hogy Muppets-darabokat hallunk. A páholyban ülõ két öreg kritikus, Waldorf és Statler valószínûleg jót alázna a lemez hallatán, esetleg azzal a kommentárral, ami annak idején a sorozat stáblistája alatt mindig elhangzott: "Szakértõ, az nem volt."

Walt Disney/Universal, 2011

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.