Az új lemeznél sincs ez másképp, csak míg például a Hostot követõ Believe In Nothing a One Second lemez gyengébb minõségben elkövetett reprodukálása volt, addig a Faith-nél egyenesen a Shades Of God-Icon éráig ment vissza a zenekar. A megtévedés korszakára csak néhány, óvatosan adagolt szintitéma emlékeztet, és Holmes hangja, ami szerencsére még mindig képes fejlõdni, és nem változott vissza a hõskor egydimenziós vokálozásává.
Szerencsére ezzel együtt is vannak értékes pillanatai az új anyagnak. Rögtön az elején ellövik az As Horizons Endet, kicsit késõbb pedig a First Lightot, és ezek mutatják a legjobban, miért volt mûfajteremtõ a Paradise Lost annak idején. Nem is tudják végig hozni a minõséget: a lemez a közepe-vége felé már annyira ellaposodik, hogy az ember inkább visszaugrat a klasszisra sikerült nyitódalokra, miközben azon szomorkodik, hogy a Host óta a Paradise Lost jó dalokból ugyan többet is írt, de teljes értékû lemezt soha.
Century Media/EMI, 2009
*** és fél