lemez - SLAYER: WORLD PAINTED BLOOD

  • - vincze -
  • 2009. december 10.

Zene

Tisztában vagyok vele, hogy a Slayer ásatag zenekar, huszonvalahány éve ugyanazt játssza, olyan tagokkal, mint az eltúlzott G.I. Joe-mészárosra emlékeztető Kerry King gitáros, a tremolókar-rángató értelmetlen gitárszólók legikonikusabb figurája, vagy hathúros társa, Jeff Hanneman, az ostoba arcberendezésű Völkischer Beobachter-olvasó huszonegyedik századi megfelelője, továbbá azzal is, hogy a világ legjobb thrash metal anyaga, a Reign In Blood után a Slayer elvesztette létezésének értelmét, mert azt úgyse fogja túlszárnyalni soha.
Tisztában vagyok vele, hogy a Slayer ásatag zenekar, huszonvalahány éve ugyanazt játssza, olyan tagokkal, mint az eltúlzott G.I. Joe-mészárosra emlékeztetõ Kerry King gitáros, a tremolókar-rángató értelmetlen gitárszólók legikonikusabb figurája, vagy hathúros társa, Jeff Hanneman, az ostoba arcberendezésû Völkischer Beobachter-olvasó huszonegyedik századi megfelelõje, továbbá azzal is, hogy a világ legjobb thrash metal anyaga, a Reign In Blood után a Slayer elvesztette létezésének értelmét, mert azt úgyse fogja túlszárnyalni soha.

Ezeket a dolgokat csak azért muszáj tudatosítani rögtön az elején, hogy a World Painted Bloodot nyitó címadó dal hallatán úgy felejtsük el õket, mintha villámcsapásszerûen támadt volna ránk az Alzheimer-kór. Mert annak ellenére, hogy ez a lemez teljesen tipikus Slayer, vagyis gorombán menetelõ, illetve még épp decensre gyorsított tika-tika tempóban száguldó thrash-dalokat hallunk Tom Araya utánozhatatlan, kicsit recitálva magas fekvésben elkántált vagy csak úgy elüvöltözött soraival és Kerry King védjegyszerû szólóival, amelyekben a pár milliszekundumos delay-effektet bekapcsolva megfog egy üveghangot, aztán pontosan úgy húzza meg, illetve nyomja le a tremolókart, hogy pont egy negyed hanggal essen ki az aktuális hangnembõl, épp úgy, mint huszoniksz évvel ezelõtt - szóval mindezek ellenére az utolsó akkord lecsengése után az ember azt hiszi, hogy túlélt egy újabb háborút, a világ pedig vérben úszik. És valljuk be õszintén: nem sok ötven felé ballagó metálzenész van, aki hitelesen hozza rá az emberre az ilyesfajta szívbajt.

American/Sony, 2009

*****

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.