Lemez: Elvan a gyerek, ha játszik (The Strike Boys: Playtime)

  • 2004. március 25.

Zene

Tommy Yamaha és Martin Kaiser (alias The Strike Boys) az utóbbi bő fél évtized legtermékenyebb és legszórakoztatóbb zenekészítői közé tartoznak: első nagylemezük még a brit Wall Of Soundnál jött ki, majd jött a második (a lapunk által is méltatott Grapefruit Flavoured Green Tea Time), immár hazai (német) kiadónál, a Stereo Deluxe-nál, s most már a harmadiknál tartanak, a színvonal pedig lépésről lépésre egyre csak javul. S akkor még nem is említettük a Strike Boys zseniális remixeit (pl. Malente: I Sell Marihuana) és a tagok más zenésztársakkal közös kollaborációit (lásd Yamaha vs. Eletrico: Phoenix City).

Tommy Yamaha és Martin Kaiser (alias The Strike Boys) az utóbbi bő fél évtized legtermékenyebb és legszórakoztatóbb zenekészítői közé tartoznak: első nagylemezük még a brit Wall Of Soundnál jött ki, majd jött a második (a lapunk által is méltatott Grapefruit Flavoured Green Tea Time), immár hazai (német) kiadónál, a Stereo Deluxe-nál, s most már a harmadiknál tartanak, a színvonal pedig lépésről lépésre egyre csak javul. S akkor még nem is említettük a Strike Boys zseniális remixeit (pl. Malente: I Sell Marihuana) és a tagok más zenésztársakkal közös kollaborációit (lásd Yamaha vs. Eletrico: Phoenix City).

A legfrissebb, kellemesen eklektikus album a Playtime Theme kísértethangos-savazós, vésztjóslóan hömpölygő breakbeatjével indul, majd jön a maxisláger, az I'm a Witness a kartárs (labelmate) Emo érzelemteli vokáljával: dinamikus, dubos, igazi tánczene. A Free MC Blaze hangjával kezelt kemény funk, a korábban maxi B oldalként megjelent Cocaine Is A Sin pedig szép kísérőzene lenne egy depressziós hangulatú tekerős diafilmhez vagy egy mentálhigiénés felhangú nyolcvanas évekbéli videokliphez.

A Find My Way Cyrena Dunbar csodálatos vokáljával igazi retro trip-hop cirka tíz évvel ezelőttről, a Down Down Down kedves, igazi partizáró, romantikus darab, melyre ravaszul ráúszik az Everybody (ismét MC Blaze nőiesen kemény tósztolásával), egy vérbeli, együtt ugrálós, karlengetős szerzemény. Innentől kezdve némileg gyorsul a tempó: az It's On You funky breakbeat tánczenéje (ezúttal Eddie Greene szívdöglesztő énekével) halálbiztosan beindítja a ritmikus végtagkoordinációt, majd megint egy lassúbb szám jön - a Wot? a Primal Scream klasszikus Loadedjának sajátos, ihletett parafrázisa. A rá következő Outer Space lassú tempójú, utazós zenéje a maga édes ufóhangjaival igazi, tudományos-fantasztikusan romantikus darab, a súlytalanság sajátos körülményeihez igazítva, majd a Deeper One habkönnyű kis rajzfilmzenéje után a végén jön még a Malentével közösen készített, egyhén retroelektro beütésű No Music némi vokóderrel torzított vokállal, és joggal érezhetjük: immár teljes a spektrum, sikeres volt az ujjgyakorlat. Végighallgatva a több mint egyórás tömény zeneanyagot, valószínűleg mindenki elégedetten konstatálhatja: jó vásárt csinált a Playtime-mal, mely otthoni és dj-felhasználásra egyaránt erősen javallott.

- minek -

Stereo Deluxe/Deep Distribution, 2004

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.