Gulyás András – alias DJ Kraak – régóta meghatározó figura a budapesti klubok industrial/EBM/wave/tribal/ambient típusú zenékkel büntető klubvilágában, de legalább ennyire elszánt és elhivatott elektronikus zenekészítő. E minőségében nemcsak Panoramic Barrier néven ismert, hanem LivingTotemként is; a legendás német független kiadó, az Ant-Zen adta ki új albumát, amely három évvel az előző lemez (40K) után veszi fel az ott elejtett fonalat. A tucatnyi friss, grooveboxon és sampleren komponált repetitív, mégis sokszor organikusnak tűnő szerzemény egyszerre hideg és forró, sőt úgy túlvilági, hogy közben két lábbal áll a földön, még ha ez a két láb nem sokáig bírja topogás nélkül. A lassan hömpölygő, hangulatos nyitószámok (Immortal Magic Package, Revenge of the Kaiju) után ugyanis a zene gyorsan elragadja a befogadót saját rezonanciafaktoránál fogva: a Life Causes Death sötét, tört ütemeire, vagy a Looming Devastation rigid ipari technójára már nehezen lehet ülve maradni. A szerző értő figyelemmel kezeli és használja az elektronikus műfajok formanyelvét: a techno kalapácsütései, az elektro kattogása, a tribal törzsi hipnotikus ritmusai, az industrial sivárságot energiává transzformáló dühe mind ott lüktetnek e darabokban, a záró, szinte himnikus Awaiting with Deceased Calmnessben pedig El-Hortobagyival közösen hozzák egyensúlyba a transzzene szerves és szintetikus elemeit. Ezek mellett külön elismerés jár az olyan számcímekért is, mint például a Glorious Rotten Spacecraft.
Ant-Zen, 2017