Lemez

LoneLady: Hinterland

  • - minek -
  • 2015. május 30.

Zene

Öt éve kivételesen erős bemutatkozó lemezzel jelentkezett a manchesteri Julie Ann Campbell. A Nerve Up mindent tudott, ami egy tökéletes debütáló anyaghoz kell: erős, lendületes témák, a példaképeitől örökölt zenékbe (posztpunkba/new wave-be) öntött indulatok, remek dalok, ígéretes előadásmód – a maga minimalizmusával (gitár+dobgép) is hatásos hangszerelésbe csomagolva. Ezek után voltaképpen meglepő, hogy éveket kellett várni a folytatásra (habár Campbell még 2011-ben kiadott egy albumot, amelyet példaképe, Jah Wobble társaságában készített). A friss LoneLady-album ugyanakkor azt igazolja, hogy érdemes volt: megkapunk mindent, ami a Nerve Upot izgalmassá tette, ám a remek új dalok (a Groove It Out, a Bunkerpop és társaik) ha lehet, még tökéletesebben, hatásosabban hozzák a korai számok zaklatott és dinamikus zenei-szövegi világát. Rá­adásul tánczenei szenzibilitásuk is sokkal erősebb; szinte mindegyikben ott rejlik egy húzós groove, a punk/funk bombák sorra robbannak, a számokat pedig sem befogadni, sem előadni nem lehet legalább némi testmozgás nélkül. Vaskos, hatásos gitárriffek feszülnek az alaposan kifundált basszusalapokra és a minimalista, gépi (néha kézi) dobhangra, amelyhez szintibugyborgás és olykor Campbell csellójátéka adja a kellő fűszerezést. A sivár szomorúságot játékossággal és érzékiséggel oldó szövegekhez pedig sokkal polírozottabb, alaposabban hangszerelt, a popzene legjavát nyújtó dallamok dukálnak, no meg egy olyan előadásmód, amely az egész produkciót szinte elemeli saját, amúgy is izgalmas és gusztusos nyersanyagától.

 

Warp/Neon Music, 2015

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.