Lemez

Marina And The Diamonds: Froot

  • Lang Ádám
  • 2015. május 9.

Zene

Marina Diamandis biztató szerzői debütje után a szélesebb áttörés érdekében egy csapat kipróbált producerrel készítette el második lemezét. A 2012-ben megjelent Electra Heart azonban nemcsak nem repítette a felső ligába a görög származású énekesnőt, hanem gyengébben is teljesített, mint az elődje. Hiányzott belőle a Family Jewels rajzfilmszerűen elnagyolt cserfessége és kedves műfaji kaotikussága, amelyek helyett egy sor generikus EDM-mel felpumpált tinipopdalt kaptunk. Így a harmadik Marina And The Diamonds-lemez bejelentésekor leginkább annak lehetett örülni, hogy az énekesnő az Electra Heart tapasztalatai ­miatt újra egyedül írta meg a dalokat. Ennek ellenére a Froot sajnos nem váltja be azokat az elvárásokat, amiket talán már csak kevesek táplálnak ezzel a kivételesen karakteres hangú énekesnővel kapcsolatban.

Mindazonáltal a Froot igenis előrelépés. Marina egyrészt bebizonyítja, hogy egyedül is tud olyan számokat írni, mint egy sor iparos segítségével, illetve maguk a dalok is jobbak lettek. Elsősorban a 70-es és a 80-as évek ihlette, azonnal tapadó, diszkós popszámokat kapunk – ilyen például a katartikus Forget himnusza vagy a bubblegum-popos Blue. Emellett van jó néhány szakítós ballada (köztük a zongorás Happy megkapó nyitánya és a légies-tapsolgatós Gold), az alkalmi üresjáratokat pedig még mindig nagyszerűen kitölti Marina operásan öblös énekhangja. Így ha a Froot nem is lesz ott az év lemezei között, otthoni ténykedéshez vagy álmodozáshoz azért remek háttérzene.

Warner, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.