Lemez

Marina And The Diamonds: Froot

  • Lang Ádám
  • 2015. május 9.

Zene

Marina Diamandis biztató szerzői debütje után a szélesebb áttörés érdekében egy csapat kipróbált producerrel készítette el második lemezét. A 2012-ben megjelent Electra Heart azonban nemcsak nem repítette a felső ligába a görög származású énekesnőt, hanem gyengébben is teljesített, mint az elődje. Hiányzott belőle a Family Jewels rajzfilmszerűen elnagyolt cserfessége és kedves műfaji kaotikussága, amelyek helyett egy sor generikus EDM-mel felpumpált tinipopdalt kaptunk. Így a harmadik Marina And The Diamonds-lemez bejelentésekor leginkább annak lehetett örülni, hogy az énekesnő az Electra Heart tapasztalatai ­miatt újra egyedül írta meg a dalokat. Ennek ellenére a Froot sajnos nem váltja be azokat az elvárásokat, amiket talán már csak kevesek táplálnak ezzel a kivételesen karakteres hangú énekesnővel kapcsolatban.

Mindazonáltal a Froot igenis előrelépés. Marina egyrészt bebizonyítja, hogy egyedül is tud olyan számokat írni, mint egy sor iparos segítségével, illetve maguk a dalok is jobbak lettek. Elsősorban a 70-es és a 80-as évek ihlette, azonnal tapadó, diszkós popszámokat kapunk – ilyen például a katartikus Forget himnusza vagy a bubblegum-popos Blue. Emellett van jó néhány szakítós ballada (köztük a zongorás Happy megkapó nyitánya és a légies-tapsolgatós Gold), az alkalmi üresjáratokat pedig még mindig nagyszerűen kitölti Marina operásan öblös énekhangja. Így ha a Froot nem is lesz ott az év lemezei között, otthoni ténykedéshez vagy álmodozáshoz azért remek háttérzene.

Warner, 2015

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.